بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
پس از 11 ماه توقف

"شپلی" به بورس بازگشت

"شپلی" در حالی حدود 11 ماه متوقف مانده بود که با اجرای بند ج ماده 2 قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کشور، تحت پوشش هیأت حمایت از صنایع قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۳۶۸۸
نویسنده :
کیوان فر

شرکت پلی اکریل ایران که از 28 فرودین ماه امسال با توقف نماد معاملاتی سهام و احتمال تعطیلی کارخانه مواجه شده بود، با اعلام پیغام ناظر بازار به بورس بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، "شپلی" در حالی حدود 11 ماه متوقف مانده بود که با اجرای بند ج ماده 2 قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه های کشور، تحت پوشش هیأت حمایت از صنایع قرار گرفت.

بطوریکه با تخصیص 400 میلیارد ریال به عنوان تنخواه گردان به این کارخانه، "شپلی" پس از یک وقفه فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

"شپلی" در حالی مورد بازگشایی قرار گرفت که سرمایه آن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به مبلغ 3570 میلیارد ریال معادل 627 درصد افزایش یافته و در بهمن ماه به ثبت رسیده است.

علاوه بر این "شپلی"با انتشار نامه شفاف سازی مورخ 17 اسفند ماه جاری اعلام کرده که در صورت تمدید قانون معافیت های مالیاتی، شرکت در سال آینده از محل تجدید ارزیابی ماشین آلات و تجهیزات افزایش سرمایه خواهد داد تا این کارخانه با کاهش زیان در مرحله اول و سپس رسیدن به نقطه سر به سر و در نهایت سوددهی رو به رو شود.

بدین ترتیب با مجاز شدن نماد "شپلی" بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، سهم با نوسان منفی حدود 5 درصدی به تابلوی معاملات بورس بازگشت تا در روزهای پایانی سال 95 معاملات خود را دوباره از سر گیرد و با توجه به این بازگشایی، سهم تا زمان تهیه این خبر با صف فروش نزدیک به 44 میلیونی روی قیمت 496 ریال مواجه شده است.

این سهم در حالی حدود 11 ماه با توقف نماد معاملاتی، سرمایه سهامدارانش را بلوکه نگه داشت که تولید شرکت مشروط به تأمین منابع و تحقق مفروضات تأمین سرمایه در گردش از خرداد 96 انجام خواهد پذیرفت و برنامه راه اندازی تولید برای کارخانه پلی استر از خرداد 96 و برای کارخانه اکریلیک 2 از اردیبهشت سال آتی در نظر گرفته شده که همزمان راه اندازی دو ماشین تولید نخ پلی استر در فرودین ماه 1396 در برنامه تولید آن قرار دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر