بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر : ۱۷۳۷۶۶
نتایج نظر‌سنجی اقتصاد آنلاین مشخص کرد؛
در نظرسنجی اخیر اقتصاد آنلاین، 90 درصد شرکت کنندگان به لزوم بازنگری در نرخ تعرفه‌های خدمات تاکسیرانی رای دادند.

به گزارشاقتصاد آنلاین،چند وقتی است که موضوع شرکت های حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن های موبایلی و اینترنتی به صدر اخبار رسانه ها آمده است. شیوه کار این شرکت ها به نحوی است که مسافر به منظور سفر درون شهری خود با یک اپلیکیشن تقاضای اتومبیل همراه راننده را می دهد و مبدا و مقصد خود را مشخص می کند. بعد از آن در مدتی کوتاه راننده به محل مراجعه می کند و نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کند.
با گسترش فعالیت این شرکت ها دامنه انتقادات به این شیوه حمل و نقل از سوی شرکت های تاکسیرانی و آژانس ها بالا گرفت. در این انتقادها همواره بر این موضوع تاکید می شد که نرخ شکنی این شرکت ها در نحوه محاسبه کرایه مسافر باعث زمین گیر شدن شرکت های حمل و نقل تاکسی و آژانس است. همین موضوع هم منجر به پایین آمدن توان فعالیت رانندگان در سیستم حمل و نقل سنتی می شود. که در پاسخ به این انتقاد مدیران شرکت های حمل و نقل هوشمند موبایلی می گویند شیوه کار در این سیستم ها بر پایه اشتراک سفر است و به همین دلیل راننده با کارایی بیشتر می تواند تعداد مسافران بیشتری را جا به جا کند.
رییس اتحادیه موسسه های توریستی و اتومبیل کرایه پیش از این در خصوص فعالیت شرکت های حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن موبایلی، به خبرنگاراقتصاد آنلایناین طور گفته بود: فعالیت این شرکت ها اجتناب ناپذیر است، اما باید دقت داشت که این فعالیت ها اگر منجر به تعطیلی آژانس ها شود به طور حتم 40 هزار نفر از پرسنل غیر راننده این دفاتر برای همیشه بیکار می شوند. به همین دلیل باید برنامه ریزی به گونه ای انجام شود که توان رقابتی شرکت های حمل و نقل تاکسی و آژانس هم در کنار این شرکت ها افزایش پیدا کند.
نتایج تازه ترین نظرسنجیاقتصاد آنلاینهم نشان می دهد که مخاطبان این سایت به طور جدی خواهان تجدیدنظر در خصوص محاسبه تعرفه خدمات تاکسیرانی ها و شرکت های حمل و نقل سنتی درون شهری هستند. در این نظرسنجی که 3543 نفر شرکت داشتند. 90 درصد شرکت کنندگان که بالغ بر 2237 نفر می شود رای به تجدیدنظر در نرخ تعرفه خدمات تاکسی ها دادند و در مقابل 10درصد شرکت کنندگان یعنی 306 نفر خواهان ادامه یافتن سیستم حمل و نقل سنتی درون شهری با تعرفه کنونی شدند.
طی روزهای گذشته رییس سازمان تاکسیرانی از اولین اپلیکیشن جابه جایی مسافر توسط این سازمان رونمایی کرد و قول داد کارایی این اپلیکیشن به زودی در اختیار آژانس ها هم قرار گیرد. با راه اندازی این اپلیکیشن که قرار است نوروز 96 اولین مسافران را در شهرتهران جابه جا کند امید می رود که نرخ خدمات در شهر تهران بعد از سال ها کاهش یابد.


منبع:اقتصاد آنلاین
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
باشه حتما رسیدگی میشه.خ