بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر : ۱۷۳۸۳

رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس و اوراق بهادار دلايل افزايش تعداد نمادهاي معاملاتي متوقف در بورس اوراق بهادار تهران را تشريح کرد.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي سازمان بورس، "امير حمزه مالمير" اظهار داشت: سال مالي حدود 12 درصد از شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان شهريور ماه است که عمده اين شرکت‌ها مجامع خود را در ماه‌هاي آذر و دي برگزار مي‌نمايند.
وي ادامه داد: به همين علت نماد معاملاتي حدود 20 شرکت ‌(توقف نماد معاملاتي آنها حدود 10 روز است) به منظور برگزاري مجمع طي روزهاي اخير متوقف شده‌اند.
مالمير افزود: نماد معاملاتي برخي از شرکت‌ها نيز به منظور برگزاري مجمع جهت اصلاح اساسنامه، تصويب افزايش سرمايه و يا انتخاب اعضاي هيأت‌مديره متوقف شده است.
وي خاطر نشان کرد: سال مالي بيش از 75 درصد از شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان اسفند ماه است که مجامع آنها عمدتاً در خرداد و تيرماه برگزار مي‌شود.
مالمير ادامه داد: نماد تعدادي از شرکت‌ها نيز به علت تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم متوقف شده که اميد است با پيگيري‌هاي انجام‌شده و دريافت اطلاعات مناسب از شرکت‌ها و انعکاس به بازار ، نماد معاملاتي آن‌ها از حالت توقف خارج شود.
وي در مورد شرکت‌هايي که نمادشان بيش از يک ماه متوقف است، گفت: عمده اين شرکت‌ها از بازار غيررسمي به بازار دوم منتقل شده‌اند. برخي از اين شرکت‌ها به دليل اظهارنظر مردود و يا عدم اظهارنظر حسابرس متوقف شده‌اند و مادامي‌که اظهارنظر حسابرس مقبول و يا حداقل مشروط نباشد، امکان بازگشايي نماد معاملاتي آنها وجود ندارد.
رييس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخي ديگر از شرکت‌ها داراي اطلاعات شفاف نيستند که تعدادي از آن‌ها با توجه به تعاملات انجام‌شده به زودي اطلاعاتشان دريافت و به بازار منعکس خواهد شد تا نماد آن‌ها از حالت توقف خارج شود.
وي خاطر نشان کرد: پيگيري‌‏هاي لازم براي دريافت اطلاعات از ساير شرکت‌ها و رفع توقف نماد معاملاتي آنها در دستورکار اين اداره است که اميدواريم در آينده نزديک شاهد بازگشايي تعداد بيشتري از اين نمادها باشيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر