بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"بمپنا" در سایه

آخرین روزهای کاری از سال ۹۵ را در حالی سپری می‌کنیم که بازار در سکوت خبری و شوک‌ها و محرک‌های سیاسی اقتصادی، به آرامش و سکون و ثبات رسیده است. در چنین شرایطی اما بسیاری از نمادها در قیمت‌های کم ریسکی برای خرید به لحاظ تکنیکی قرار دارند که استراتژی تحلیل در روزهای گذشته را بر این نمادها بنا نهاده بودیم.
کد خبر : ۱۷۳۸۳۵
در نمودار قیمت سهام شرکت تولید برق عسلویه با نماد معاملاتی بمپنا در چارچوب زمانی روزانه، همان طور که در تصویر نشان داده شده است، قیمت پس از صعود در قالب پنج موجی‌های نشان داده شده، در مسیر اصلاح قرار گرفت و یک اصلاح سه موجی را رقم زد.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، حالا قیمت در حالی به کف کانال نزولی در حال نزدیک شدن است که در همین نمودار (لگاریتمی) محدوده کانال سبز رنگ که بر اساس خط سقف به سقف ترسیم شده است، به کلاستر فیبوهای اصلاحی و اکسپنشن نیز رسیده است. واگرایی در اسیلاتورها و تکمیل این حرکت اصلاحی با اشباع فروش، زمینه را برای برگشت قیمت مهیا نموده است و به نظر می‌رسد در همین محدوده قیمتی باید منتظر بازگشت قیمت این نماد به مدار صعود باشیم.

جمع‌بندی:

محدوده ۱۰۰۰ الی ۱۰۵۰ تومان محدوده کم ریسکی برای خرید تلقی می‌شود چرا که این نماد در این محدوده از سطوح حمایتی با اهمیتی برخوردار است و می‌تواند از این سطوح به مدار صعود بازگردد. ریسک گریزان می‌توانند در انتظار شکسته شدن تراز ۱۱۵۰ تومان جهت اطمینان از برگشت قیمت و پس از آن برنامه ریزی برای خرید این نماد باشند. شکسته شدن محدوده ۹۵۰ تومان با فعال شدن حد ضرر خریداران همراه خواهد بود.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر