بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر : ۱۷۳۹۲۲


حاجتی

اهواز-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: آخرین مصوبه هیئت دولت برای استان خوزستان، پنج موضوع آب، برق، فاضلاب، گرد و غبار و همچنین طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی را شامل می شود.  

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امید حاجتی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان  با بیان اینکه  آخرین مصوبه هیئت دولت برای استان خوزستان، پنج موضوع آب، برق، فاضلاب، گرد و غبار و همچنین طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی را شامل می شود اظهار کرد: به این جهت از هیئت دولت تقدیر و تشکر می کنم.

وی بااشاره به اینکه در استان خوزستان از اواخر سال ۹۲ که سیاست های مقام معظم رهبری ابلاغ شده به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در استان علاوه بر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی ملی که در چارچوب برش های استانی انجام و یک برنامه اقدام و عمل در راستای قانون بودجه سال ۹۵ تدوین کردیم.

حاجتی اولویت های اعلامی توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر اساس ظرفیت های قانون بودجه سال ۹۵ با هفت بند شامل ۷۱ طرح بازسازی و نوسازی، ۶۴ طرح تکمیلی و ۵۹ طرح جدید بوده است، برشمرد و گفت: شناسایی و ساماندهی واحدهای نیمه فعال و راکد  با۱۰۰ درصد پیشرفت، پرورش ماهی در قفس با۵۰ درصد پیشرفت، خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری با۵۷ درصد پیشرفت، بهره برداری از سواحل جنوبی کشور، توسعه اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر فناوری های نوین از جمله عملکردهای استان خوزستان در راستای ستاد ملی اقتصاد مقاومتی است.

حاجتی بااشاره به پروژه های استانی برنامه میان مدت اقدام و عمل اقتصادی مقاومتی استان خوزستان ۱۱۱ مورد بودند گفت: این موارد نیز به ۳۱ دستگاه اجرایی مربوط می شود و ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را در سال اول محقق کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهارکرد: استان خوزستان بر اساس ایده ها و طرح های مدیران استان، اقداماتی را همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ارائه و انجام داده است که از آن جمله می توان به فعال شدن بندر شادگان، بندر سجافی هندیجان، تقویت حوزه گردشگری با اولویت توسعه زیرساخت های گردشگری آبی، تدوین سند بسته حمایتی ارتقای معیشت مرزنشینان استان خوزستان، تأسیس ۵۲ شرکت دانش بنیان، استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در حوزه صنایع مختلف، شناسایی ۴۰۸ فرصت سرمایه گزاری در هشت بخش، برگزاری دو همایش فرصت های سرمایه گذاری در کیش و ششهر اهواز طی سال های ۹۳ و ۹ با انعقاد ۴ تفاهمنامه به ارزش ۲۸۸۷۵ میلیارد تومان (۴۰۱ میلیون دلار) اشاره کرد.

وی بااشاره به ۶و نیم میلیارد دلار صادرات غیرنفتی خوزستان در سال گذشته افزود: این مقدار نسبت به سال های قبل افزایش خوبی داشته است.

حاجتی در خصوص چالش ها و مشکلات فراروی اجرای برنامه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی استان ها تصریح کرد: نامشخص بودن پروژه های ملی که صرفا کارکرد ملی دارند، عدم ارتباط وزارتخانه ها با دستگاه های اجرایی استان (عدم معرفی رابط وزارتخانه ای به دستگاه های اجرایی استان، عدم تعیین برش های استانی از طریق وزارتخانه، عدم تعیین سهم استان از منابع فاینانس و سایر) از جمله این چالش ها هستند.

وی اظهارکرد: بخش تولید به ویژه در بخش سرمایه در گردش نیازمند کمک های فنی و اعتباری در حوزه استانی است که فعلا در ضوابط اجرایی بودجه سال گذشته حذف شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر