بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

اعلام آمادگی 70 تیم برای حضور در فین استارز 2017

فرابورس همواره به استارتاپ‌های مالی و فین‌تک‌ها توجه ویژه‌ای دارد و استارتاپ‌های حوزه مالی می‌توانند ایده‌های خود را در رویداد فین استارز که برگزارکننده آن فرابورس است، ارائه کنند.
کد خبر : ۱۷۳۹۷۶
نویسنده :
کیوان فر

مدیر عامل فرابورس ایران از برگزاری بزرگترین رویداد مالی بازار سرمایه در فاینکس خبر داد.

به گزارش بورس نیوز، امیر هامونی طی نشست خود با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: رویداد "فین استارز 2017" در روز افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور 70 تیم از سراسر کشور با همکاری همه برگزارکنندگان رونمایی می شود و استارتاپ های مالی نیز تحت نظارت فرابورس در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

هامونی تأکید کرد: فرابورس همواره به استارتاپ‌های مالی و فین‌تک‌ها توجه ویژه‌ای دارد و استارتاپ‌های حوزه مالی می‌توانند ایده‌های خود را در رویداد فین استارز که برگزارکننده آن فرابورس است، ارائه کنند.

به گفته وی هدف از برگزاری دومین رویداد فین‌استارز در بازار سرمایه حمایت از استارتاپ‌های مالی از طریق سرمایه‌گذاری در آن‌هااست.

این مقام مسئول تأکید کرد: نباید از حوزه نوآوری‌های مالی غافل شویم؛ چرا که لزوم به کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی به ضرورت ورود تکنولوژی های مالی در توسعه شرکت های بازار سرمایه و بازارهای مالی از جمله بانک و بیمه اشاره کرد و گفت: توسعه بازار سرمایه و بازارهای مالی از مجرای فناوری اطلاعات می گذرد، هر چقدر بتوانیم این حوزه را توسعه دهیم قطعا به اهداف متعالی این بازار که شفافیت بیشتر، نقد شوندگی بیشتر، منصفانه بودن قیمت و نیز کارابودن بازار است، دست خواهیم یافت.

هامونی ادامه داد: سال گذشته اولین فین استارز 2016 توسط سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد. امسال به دلیل اینکه فرابورس از چند سال گذشته بحث بازار دارایی های فکری، شرکت های دانش بنیان وVCها را عنوان کرده بود، سازمان بورس در راستای تفویض اختیار و خروج از تصدی گری حوزه ها در اقدامی موثر و مفید مجموع راه اندازی و برگزاری فین استارز را به فرابورس واگذار کرد.

در ادامه، وی از تشکیل شورای راهبردی خبر داد و گفت: در حال حاضر با همکاری بانک ها ، بیمه ها به ویژه بیمه مرکزی ، بورس ها و تامین سرمایه ها شورای راهبردی تشکیل دادیم تا رویداد فین استارز 2017 را به خوبی برگزار کنیم و شاهد معرفی ایده های جدید در حوزه تکنولوژی مالی باشیم.

مدیر عامل فرابورس این فین استارز را به عنوان یک فستیوال و رویداد برای صنعت مالی کشور دانست و در بیان زمینه های فعالیت بیشتر استارتاپ ها اظهار داشت: زمینه های فعالیت بیشتر استارتاپ ها شامل حوزه هایی همچون بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی،سلول های بنیادی، آی تی، آی سی تی، پزشکی و مخابرات می شود و درخواست ها برای ورود شرکت های نوپا به بازار سرمایه نیز عموما از سوی این حوزه ها صورت می گیرد.

هامونی تأکید کرد: مخصوصاً در حوزه سلامت، فعالیت و اقدامات بسیار جدی در شرکت های نوپا و دانش بنیان صورت گرفته است که فروردین ماه در در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ارائه خواهند شد.

به گفته مدیرعامل فرابورس، استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می توانند بسیاری از بیماری ها را با طرح های نوآورانه خود ریشه کن کنند و اگر در این حوزه، تامین مالی خوبی صورت بگیرد، این نمونه ها به آسانی قابل تجاری شدن است.

هامونی با بیان اینکه فرابورس تاکنون 9چالش مالی را برای ایده پردازان معرفی کرده،تصریح کرد: مثلا یکی از همین چالش بحث سامانه آنلاین پذیرش است که چند وقت پیش با حضور معاونت فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد، هر شرکت دانش بنیانی که بخشی از این فازها و حتی مشکل سامانه آنلاین پذیرش فرابورس ایران را مرتفع کند حاضریم با آن شرکت مشارکت سرمایه گذاری کنیم.

این مقام مسئول افزود: تا الان 70 تیم برای شرکت در این رویداد از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر بررسی‌ها آغاز شده و کمیته داوری نیز بزودی مشخص می‌شوند و در افتتاح نمایشگاه فاینکس 2017 معرفی شوند. برخی سرمایه‌گذاران بالقوه نیز ثبت‌نام کرده‌اند که به دنبال طرح‌ها هستند.

وی در پایان افزود: سال گذشته حدود 35 شرکت در فین استارز 2016 شرکت کردند که از میان آنها دو ایده توسط شرکت رایان بورس شناسایی شد و سرمایه گذاری انجام گرفت و در حال حاضر تیم ها در حال کار هستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر