بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تا 21 فروردین ماه جاری بررسی شد:

"وبصادر" پای ثابت فهرست توقف نمادها

شرکت های مواد اولیه الیاف مصنوعی و کنتورسازی ایران دیگر مجموعه هایی هستند که بیشترین زمان توقف را رقم زده اند و به دلیل ابهاماتی که در خصوص وضعیت سودآوری و صورت های مالی آنها وجود دارد همچنان ممنوع المعامله هستند.
کد خبر : ۱۷۴۰۳۳
نویسنده :
جمشیدی

فهرست نمادهای متوقف در بازار سرمایه تا 21 فروردین ماه جاری در حالی منتشر شد که در این فهرست نماد معاملاتی بانک ها و شرکت های فعال در گروه ذغال سنگ همچنان به چشم می خورد و نماد این مجموعه ها پس از گذشت ماه ها از زمان توقف آنها، همچنان از تابلوی معاملات بورس دور هستند و سرمایه سهامداران شان بلوکه شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، تا 21 فروردین ماه جاری نماد معاملاتی 34 شرکت بورسی به دلایل مختلفی همچون اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران متوقف شده و همانطور که عنوان شد زمان توقف برخی از این نمادها بسیار طولانی است و این در حالی است که طبق قانون بازار سرمایه و البته وعده های مسئولان سازمان بورس مدت زمان عدم حضور شرکت ها در بورس نبایستی طولانی باشد.

بر اساس اطلاعات موجود، پس از بازگشت شرکت های پلی اکریل ایران و گروه مپنا به بورس، از میان 34 نماد موجود در این فهرست، بانک صادرات که نماد آن در تیر ماه سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شده بیشترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهد. زمزمه ها و گمانه زنی های متعددی در حالی در خصوص بازگشایی نماد "وبصادر" مطرح می شود که تاکنون بزرگترین بانک بورسی به تابلوی معاملات بازنگشته است.

بر اساس این گزارش، شرکت های مواد اولیه الیاف مصنوعی و کنتورسازی ایران دیگر مجموعه هایی هستند که بیشترین زمان توقف را رقم زده اند و به دلیل ابهاماتی که در خصوص وضعیت سودآوری و صورت های مالی آنها وجود دارد همچنان ممنوع المعامله هستند.

صرف نظر از نمادهای مذکور، در نیمه دوم سال گذشته شرکت های سیمان کارون، دوده صنعتی پارس، آلومینیوم ایران، چینی ایران، بانک پارسیان، ذغالسنگ نگین طبس، بانک پاسارگاد و نیز کاشی و سرامیک حافظ بیشترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهند.

علاوه بر این در سه ماهه چهارم نیز تعداد زیادی از نمادها متوقف و بازگشایی شدند که البته نماد معاملاتی شرکت هایی همچون پارس پامچال، کاشی نیلو، سیمان صوفیان و ... در فهرست نمادهای متوقف باقی ماندند.

در پایان این گزارش می افزاید، در اولین ماه از سال جاری نیز نماد شرکت سایپا آذین به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده متوقف شد و همچنین شرکت بانک سینا به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد به طور موقت از تابلوی معاملات بورس خداحافظی کرد تا پس از ارایه صورت های مالی خود مورد بازگشایی قرار گیرد. در کنار آن نماد مجموعه هایی همچون خوراک دام پارس، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی و نیز گروه صنایع بهشهر ایران برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شدند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
بانک دی را فراموش کردید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
لعنت خدا بر تمامی باعث وبانی هاش. لعنت که زندگی مارو سیاه کردند
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
بیچاره شدیم چند ماهه پول ما بلوکه است خدا از باعث و بانی اش نگذرد کسی هم نیست پیگیر این موضوع باشد بجز همین بورس نیوز که گاهی یک تذکری میدهد باید یک اتحادیه برای سهامداران ایجاد بشه تا از حقوق سهامداران حقیقی دفاع کنه و قدرتمند باشه تا حق مار و از حلقوم دوات بگیره که چسبیده به گلوی ما و ول نمی کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
در قضیه کنتور سازی ایران، سازمان بورس طرف حساب سهامداران است و مسئول اصلی. لعنت خداوند بر باعث و بانی هاش که تمام سرمایه سهامداران خرد را بلعیدند. هزاران بار لعنت...