بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر : ۱۷۴۰۶۵
بانک صادرات، یک پروژه خاموش را روشن کرد
دکتر کرباسیان در بازدید از مجتمع آلومینیوم جنوب واقع در لامرد استان فارس به عنوان بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور از نقش موثر بانک صادرات در تامین اعتبارات لازم برای طرح‌های اقتصادی قدردانی کرد.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، در جریان بازدید هیاتی از مدیران ارشد صنعتی و اقتصادی کشور از مجتمع آلومینیوم جنوب واقع  در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: روند ساخت و ساز آلومینیوم جنوب بر اساس برنامه زمان بندی شده به پیش می رود و حداکثر تا مهر ماه سال ٩٧  مورد بهره برداری کامل قرار می گیرد.
دکتر مهدی کرباسیان افزود:این پروژه که به دلایلی متوقف شده بود در دولت تدبیر و امید و با هماهنگی مطلوب بخش های مختلف اجرایی به سامان رسید و هم اکنون شاهد پیشرفت عملیات اجرایی و نصب تجهیزات اجزای مختلف این پروژه مهم هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از بانک صادرات ایران که نقش مهمی در تامین اعتبارات برای فعال کردن این پروژه داشته است، اظهار امیدواری کرد برای ایجاد صنایع پایین دست  آلومینیوم، شبکه بانکی همچون بانک صادرات ایران از سرمایه گذاران و متقاضیان فعالیت در این عرصه حمایت و پشتیبانی کنند.
کرباسیان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت:  تولید ٣٠٠ هزار تن آلومینیوم در فاز اول این مجتمع گام موثری در خلق ارزش افزوده بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار برای  دانش آموختگان  می باشد که مصداق بارزی از تبعیت دولت از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  و اثر گذار در توسعه منطقه ای و ملی است.
همچنین مدیر عامل مناطق ویژه اقتصادی لامرد  و پارسیان با تقدیر از همکاری بانک صادرات ایران در حمایت از بنگاههای تولیدی گفت: انتظار داریم  شبکه بانکی با وجود مشکلاتی که با آن مواجهند در راستای حمایت از تولیدگران در عرصه  صنایع معدنی، نقش بیشتری داشته باشند.
مهندس محمد آشفته آج بیشه افزود: تولید ٣٠٠ هزار تن  آلومینیوم  اثر مهمی در جهش  تولید این محصول استراتژیک دارد و ایران را به عنوان یکی از بازیگران اصلی آلومینیوم منطقه تبدیل می کند و به همین منظور برای تکمیل زنجیره این صنعت مهم، هماهنگی همه نهادهای اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی شرط لازم تحقق این مهم است.
محمد مهدی مستقیمی مدیر عامل آلومینیوم جنوب نیز از بانک صادرات به عنوان یکی از پشتوانه های مراکز صنعتی یاد کرد و  ایجاد کانون های صنعتی را عامل اساسی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.
در این دیدار اکبر ترکان مشاور عالی رییس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیاوش زراعتی مدیر عامل بانک صادرات ایران، علوی نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات مدیره ایمیدرو و جمعی از مدیران بانکی و مسئولان محلی نیز حضور داشتند.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه های ایمیدرو در لامرد واقع در جنوب استان فارس و مجاور عسلویه قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر