بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کد خبر : ۱۷۴۱۰۷

3238745c-8e32-4a3d-8993-33387c3d7153

خلاصه خبر:

در حالی سود شرکت‌های بورسی از ۶۵ هزار میلیارد تومان سال ۹۳ به ۵۸ و ۴۶ هزار میلیارد تومان سال‌های ۹۴ و ۹۵ کاهش یافته که پیش‌بینی می‌شود سود شرکت‌های بورسی برای سال ۹۶ نیز به دلیل ادامه رکود اقتصاد، روند ثابت یا نزولی داشته باشد و تنها در صورت تغییراتی در افزایش قیمت نفت، […]




در حالی سود شرکت‌های بورسی از ۶۵ هزار میلیارد تومان سال ۹۳ به ۵۸ و ۴۶ هزار میلیارد تومان سال‌های ۹۴ و ۹۵ کاهش یافته که پیش‌بینی می‌شود سود شرکت‌های بورسی برای سال ۹۶ نیز به دلیل ادامه رکود اقتصاد، روند ثابت یا نزولی داشته باشد و تنها در صورت تغییراتی در افزایش قیمت نفت، ارز تک‌نرخی و تورم، ممکن است کسب‌وکار شرکت‌های بورسی برای سال آینده بهبود یابد. «اقتصاد و نمایشگاه» در این بخش به بررسی نظرات و انتظارات برخی از فعالان بازار سرمایه پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
ابراهیم ولدخانی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند: سرمایه فعلی شرکت به اندازه ۵۰۴۰ میلیارد ریال است که شرکت در نظر دارد این سرمایه را به رقم ۸۰۶۴ میلیارد ریال برساند. پیش‌بینی من این است در ۶ ماه اول سال ۹۶ اتفاق خاصی در بورس نیفتد. اما بورس جذابیت و ویژگی‌ پیشرو بودن دارد. به این معنی که اگر علامت و سیگنالی به سمت چشم‌انداز مثبت در بازار باشد، بورس اولین بخشی است که واکنش نشان می‌دهد و آن موقع می‌شود به تحولات بازار خوشبین باشیم. برنامه تعمیر اساسی جزو برنامه های شرکت است. علاوه بر آن مجموعه پتروشیمی شازند در نظر دارد به فروش دارایی های بلند مدت نیز اقدام کند. افزایش سرمایه و افزایش حد اعتباری شرکت نزد موسسات مالی از دیگر برنامه های آتی محسوب می شود. همچنین اجرای پروژه جامع آب و پساب و خرید مواد اولیه برای اجرای پروژه های داخلی، تحلیل عوامل ریسک مرتبط با فعالیت ها و ویژگی های شرکت و کنترل آن ها از دیگر برنامه های آتی شرکت محسوب می شود.
محمدرضا رستمی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری آتیه دماوند: شرکت آتیه دماوند از حجم معاملات بالایی برخوردار بوده است. افزایش قیمت نفت تإثیر مثبتی بر صنایع مرتبط آن از جمله صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی خواهد داشت. شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند از نوسانات زیادی در بازار سرمایه برخودار است. این شرکت در سال گذشته توانست افزایش سرمایه خود را عملی کند و حق تقدم های این سهم در بازار با اقبال خوبی مواجه شد که می تواند ناشی از دید مثبت تحلیلگران بازار به این سهم باشد. این شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه دیگری را در سال جدید اجرایی کند. برنامه برای تکمیل و فروش پروژه فراسا نیز وجود دارد. گویا مشتری های این پروژه در انتظار تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم در این پروژه هستند.
محمد آسوده، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایرانیان: شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در تلاش است تا بتواند جایگاه خود را در بازار بیمه کشور تثبیت کرده و رشد دهد. همچنین امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفته است شاهد روند مثبتی در بازار سرمایه باشیم. سال ۹۵، سال پرتنشی برای شرکت های بیمه به علت خسارات زیاد بود. شرکت بیمه اتکایی ایرانیان نیز به علت آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی متوجه خسارات زیادی شد و می توان گفت سال گذشته تنها سالی بود که از آن چه که پیش بینی کرد، عقب تر بود. با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه در نظر داریم تا بر روی ابزارهای پولی و مالی سرمایه گذاری کنیم. سودآوری این سرمایه گذاری ها بالاست. همچنین در بیمه اتکایی ایرانیان سپرده های ارزی افزایش و سپرده های بانکی کاهش داشته است، ضمن اینکه در سال گذشته نیز برخی از شرکت هایی که در آن ها سرمایه گذاری کرده بودیم، دی پی اس کمتری را تقسیم کردند.
محمدرضا امینی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن: در سال ۹۶ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه جدید برای شرکت تعریف شده است. امید داریم تا با رونق صنعت ساختمان اتفاقات مثبت بیشتری را در مجموعه سرمایه گذاری مسکن شاهد باشیم.
محمد مهری، مدیرعامل حسیر: شرکت ریل سیر کوثر مجوز ورود ۳۰ دستگاه واگن دست دوم اروپایی را در گذشته گرفته است. این خرید ها از محل تسهیلات بانکی بوده و شرکت برنامه ریزی کرده تا از این واگن ها در جهت بازسازی و استفاده در خطوط ریلی بهره بگیرد. روند بورس در سال ۹۵ منفی و نگران کننده بود اما امیدواریم در سال جاری با اقداماتی که لازم است روند مثبت دوباره به این بازار بازگردد.
حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس و مشاور وزیر راه و شهرسازی: در حال حاضر میلیاردها دلار پول در بخش مسکن حبس شده و همین باعث شده اقتصاد به رکود برسد. بخش زیادی از این پول را بانک‌ها داده اند و حبس شدن پول بانک ها در مسکن، به کمبود نقدینگی منجر شده است که تأثیر بسزایی در چرخش پول در سیستم مالی کشور گذاشته است.
محمدرضا حیدری ملایر، مدیرعامل پاکسان: شرکت پاکسان رتبه سوم تولیدی در ایران از نظر تناژ تولیدی بوده و توانسته بودجه مقداری خود را در سال گذشته به اندازه ۹۹ درصد پوشش دهد و این در حالی است که بودجه ریالی شرکت در سال گذشته به اندازه ۱۰۱ درصد محقق شد. امیدواریم در سال جدید روند مثبت قبلی به بازار سرمایه بازگردد.
علی سنگینیان، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: مجموع سودآوری شرکت‌ها از سال ۹۳ به بعد نزولی و شیب هم تند بوده است. پیش‌بینی‌ این است سال ۹۶ هم در واقع این سود همچنان کاهشی باشد. بنابراین با این روند سودی که اتفاق می‌افتد، اینکه در بورس رونق ببینیم کار خیلی سختی است. البته این پیش‌بینی می‌تواند با جهش متغیرهای اسمی مثل تورم، نرخ ارز، قیمت نفت و … تغییر پیدا کند و شرکت‌ها سود بیشتری بسازند و عملا پیش‌بینی درست از آب درنیاید، ولی شاهد روند صعودی بازار باشیم.
علی رحمانی، نخستین مدیرعامل شرکت بورس تهران: بهتر است در این مورد منتظر پیش بینی شرکت ها از عملکرد سال ۹۶ هم باشیم؛ به ویژه شرکت هایی که سال مالی آنها انتهای سال ۹۵ است. این شرکت‌ها باید تا اول اسفند ماه گزارش حسابرسی نشده خود را به بازار ارسال می کردند و طبیعی است که این گزارش ها چشم اندازی از برنامه شرکت‌ها خواهد بود. بر اساس این گزارش ها، می توان گفت که صورت ها و اطلاعات مالی در صنعت بانکداری، پاسخگوی انتظارات سهامداران نبوده است. بازار سرمایه انعکاسی واقعی از شرایط اقتصاد کشور است و مساله مهمی که باید به آن توجه شود این است که در طول هشت سال دولت گذشته، حجم بالایی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات صورت گرفته است و لذا دارایی ها در حالت رکود و در طول برگزاری نمایشگاه آماده ارائه خدمات بیمه‌ای و مشاوره‌ای در حوزه صنعت بیمه و بورس
هستند.
وی اظهار داشت: بیمه آسیا دارای انواع بیمه‌های اتومبیل، بیمه آتش سوزی، بیمه درمان، بیمه عمر و پس انداز، بیمه عمر و حوادث، بیمه باربری، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی است.
اهتمام مدیران بیمه البرز جهت رسیدگی و پاسخگویی به سئوالات مراجعین
شرکت بیمه البرز نیز در غرفه شماره ۲۲۹ واقع در سالن میلاد ۳۱B آماده معرفی خدمات و عرضه خدمات بیمه‌ای به بازدیدکنندگان از دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بود.
جعفری مسئول غرفه این شرکت در خصوص برنامه بیمه البرز برای مراجعین خود اظهار داشت: در روزهای برگزاری این نمایشگاه،‌ کارشناسان و تعدادی از مدیران شرکت بیمه البرز در غرفه این شرکت آماده پاسخگویی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه هستند.
وی در خصوص حضور مدیران بیمه البرز جهت پاسخگویی به سئوالات مراجعین افزود: روز شنبه که روز آغازین نمایشگاه است مدیران روابط عمومی و امور مشتریان و بازاریابی روز دوم نمایشگاهمدیران بیمه‌های آتش سوزی و بیمه‌های خودرو، مدیران بیمه‌های مهندسی،‌ مخصوص و بیمه‌های مسوولیت، روز سوم مدیران بیمه‌های اشخاص و بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری، مدیر سرمایه‌گذاری و روز آخر نمایشگاه مدیران بیمه‌های باربری و بیمه‌های اتکایی جهت رسیدگی به ابهامات و سئوالات مراجعین در غرفه حضور خواهند یافت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر