بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
انتظار می رود تا در مرحله اول و قبل از شروع تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روند مثبتی در بازار سرمایه شکل گیرد که روند فعلی بورس گواه این موضوع می باشد.
کد خبر : ۱۷۴۱۶۸
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه کشورمان به گونه ای نیست که تنها سهامداران خرد و حقیقی تصمیم گیرنده و تاثیرگذار بر روند آتی بورس باشند، بلکه در این بازار عمدتا نهادها، سهامداران حقوقی و متولیان بازار سرمایه تصمیم گیرندگان اصلی در بازار سرمایه هستند. از این رو، انتظار می رود تا در مرحله اول و قبل از شروع تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روند مثبتی در بازار سرمایه شکل گیرد که روند فعلی بورس گواه این موضوع می باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان مطالب مذکور پیرامون تاثیر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بر روند کلی بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و بیان دیدگاه های متفاوت کاندیداها در عین حال که از شیب روند صعودی بورس اندکی کاسته می شود، فعالان بازار سرمایه نیز کمی محتاطانه تر رفتار می کنند و بعد از گذر از این دوره بنا بر انتخاب هر یک از کاندیداها روند بورس می تواند متفاوت باشد.

جمالی با بیان اینکه در شرایط فعلی کاندیداهای ریاست جمهوری به گروه های مختلف همچون اصولگرا، اصلاح طلب و طرفداران رییس جمهور دولت دهم دسته بندی شده اند، در خصوص روند آتی بورس پس از گذر از دوره انتخابات گفت: در صورتیکه رییس جمهور فعلی در انتخابات برگزیده شود سرعت روند صعودی بازار سرمایه کاهش می یابد که البته این امر به معنای نزول بورس نیست. علاوه بر این به نظر می رسد با روی کار آمدن کاندیدای اصول گرای انتخابات شاهد عکس العمل منفی فعالان بازار سرمایه نسبت به این امر باشیم و در مقابل در صورتیکه رییس جمهور دولت دهم برگزیده شود طبق تجربه سنوات گذشته سرمایه های جدید وارد بورس می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورمان در این باره اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت سودآوری بانکها و سازمان تامین اجتماعی و زیر مجموعه های آن ها اسفبار است و در صورتیکه اوضاع اقتصادی به همین منوال پیش برود به طور قطع شاهد ورشکستگی این مجموعه ها خواهیم بود. در این بین دولت باید اقدام به تزریق نقدینگی و چاپ پول کند که این امر سبب افزایش تورم و بازگشت به اوضاع اقتصادی دولت دهم خواهد شد. بر این اساس به نظر می رسد می بایست بازار سرمایه از اقتصاد جدا شود، چرا که عمق بورس کشورمان کم است و نیاز به نقدینگی چندانی ندارد.

جمالی در خصوص راهکارهای موجود جهت ورود نقدینگی جدید به بورس ابراز داشت: افزایش نقدینگی بواسطه حضور برخی از سهامداران حقوقی و بزرگان بازار سرمایه عمدتا مقطعی است و به محض اینکه این افراد بوسیله انتشار برخی از شایعات و اطلاعات به سود دست می یابند، اقدام به فروش سهام و شناسایی سود می کنند و در نهایت سهامداران خرد متضرر می شوند. بر این اساس، به نظر می رسد می بایست سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد و بازار سرمایه کشورمان وارد شوند که اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه انجام پذیرفته اما این امر تا کنون بنا به دلایلی همچون بالا بودن درجه ریسک سرمایه گذاری در ایران محقق نشده است. این در حالی است در شرایط کنونی مقامات مسئول اقتصادی در حال اعتماد سازی و پایین آوردن درجه ریسک سرمایه گذاری در ایران هستند تا نرخ ها متعادل شود. البته توجه به این نکته حایز اهمیت است که سرمایه گذاران خارجی بررسی های متعددی در خصوص تزریق نقدینگی و سرمایه گذاری انجام می دهند و به طور قطع ورود آن ها به اقتصاد و بازار سهام کشورمان به دلایل مختلفی همچون نبود زبان مشترک در برخی از موارد زمان بر خواهد بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
MOLDOVA, REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
پس با توجه به خیانت 4 ساله دولت فعلی احمقانه است که به ان رای داد
ناشناس
MOLDOVA, REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
چون دولت روحانی بانی و عامل اصلی ضررهای بی حد سهامداران سنگ اهنی و پتروشیمی اند نباید به این دولت که سبب ضرر است رای داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
سلام همجین میکن عمق بازار ایران کم است که جطور نسبت به بازار ایران همخیلی عمیق است وشناکر هم ندارد عمق همین بازار بانکها را بدبخت کرد بتروشیمی وغیره عمق نسبت به بازار ایران عمیق است منهی غیر شفاف جرا امریکا اینهمه کاغذ رنکی بی بشتوانه که حتی ارزش جاب ندارد ورشکست نه شده یا همین اتحادیه اروبا در مقایسه با اقتصاد حقیقی اسکناس بی بایه واساس جاب می کند تورم ووو به وجود می اید واز همه مهمتر اینکه دلار مشروعیت بینالمللی ندارد اینکه ضعف وبی حالی خودت را نکاه کنی ومتاسف وبدبین بشی بک جیز است واینکه طرفهای ارزی ایران مانند دلار ویورو را که نکاه می کنی بسیار بدتر از ایران وفاجعه بار است همین الن نه دلار ونه یورو ارزش دارند از نظر بنیاذی بول جین بنیاد قوی ومحکم دارد
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
این دولت که نهایت ضربه را با نابودی سهامهای سنگ اهنی و پتروشیمی به بورس وارد کرده فکر می کند با چند روزی مثبت کردن بازار بورس سهامداران برای انتخابات جذب کند کور خوانده است ولو اینکه این دولت دوباره نانوشته چهار سال دیگر بلای جان بورس خواهد بود من بعنوان سهامدار متضرر ناشی از تصمیمات عمدی دولت وظیفه خود میدانم به این دولت رای ندهم .
محسن
GERMANY
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
اگر ممکن است بی زحمت ساکت باشید و تحلیل نکنید...