بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر : ۱۷۴۳۲۸


در آینده ای نزدیک خانه های شناور لوکسی در دوبی رونمایی خواهند شد که از تمام امکانات رفاهی لازم برخوردار هستند و در طراحی آن ها به راحتی افراد و برقراری ارتباط آن ها با طبیعت نیز توجه شده است. در ضمن قیمت هر یک از این خانه ها ۱۱ میلیون دلار است.

به گزارش تجارت امروز، ممکن است روزی برسد که خانه های شناور در امارات متحده عربی کاملا منسوخ شوند، اما هنوز زمان زیادی تا آن روز باقی مانده است. قبلا هم خانه ها و ویلاهایی تحت عنوان Floating Seahorse و Waterlovtt در این کشور ایجاد شده اند و به زودی هم خانه های شناور لوکسی تحت عنوان New Living on Water در این کشور رونمایی خواهند شد.

این خانه ها که هر یک از آن ها دارای چند اتاق است، به عنوان اتاق های هتل و خانه های شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این خانه ها توسط یک اسکله مخصوص به خشکی متصل می شوند. طراحی بدنه این خانه ها به صورت دایره شکل است و دارای یک سقف منحنی از جنس استیل با کیفیت نیز هستند. در طراحی این خانه ها به حفظ حریم خصوصی افراد، راحتی آن ها و برقراری ارتباط آن ها با طبیعت، توجه زیادی شده است. همچنین این خانه ها دارای یک تراس نیز هستند و نمای تمام اتاق ها از این تراس قابل مشاهده است

هر یک از این خانه ها از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول زیرزمین است که به دو قسمت تقسیم شده است و یکی از قسمت ها برای متوازن کردن بار خانه، به چند قسمت تقسیم دیگر شده است. بخش دوم شامل چهار اتاق خواب، یک دستشویی و حمام که با هم در یک بخش قرار دارند، آشپزخانه و اتاق پذیرایی می شود و هر یک از اتاق ها هم دارای یک فضای بیرونی اختصاصی هستند. بخش سوم که در بالای دو بخش دیگر قرار دارد، نیز شامل یک اتاق غذاخوری به همراه یک بالکن می شود. در ضمن می توان طراحی داخلی هر یک از این اتاق ها را مطابق میل افراد تغییر داد.

تمام خانه ها مجهز به سیستم هواساز هستند تا هوای اتاق ها معتدل باقی بماند و امکان تنظیم دما برای هر یک اتاق ها به صورت جداگانه نیز وجود دارد. یک پمپ حرارتی نیز در هماهنگی با سیستم هواساز، برای تسهیل فرایند سرمایش و گرمایش خانه ها از آب سطح دریا استفاده می کند. این پمپ یکی از ویژگی های خوب این خانه ها محسوب می شود و هزینه نگه داری آن هم کم است.

این خانه ها طوری طراحی شده اند که هم می توانند به نیروگاه های برق و تأسیسات بهداشتی ایجاد شده در خشکی متصل شوند و هم می توانند در این دو زمینه کاملا مستقل باشند. پانل های خورشیدی برای تامین برق و سیستم های تأمین کننده آب آشامیدنی و تصفیه فاضلاب، آماده نصب در این خانه ها هستند.

خانه های New Living on Water هنوز به صورت رسمی در دوبی رونمایی نشده اند. طبق گزارشات منتشر شده، مساحت فضای داخلی هر یک از این خانه ها ۱۵۰۰ متر مربع و مساحت فضای خارجی آن ها ۴۸ متر مربع است و قیمت هر یک از آن ها ۱۱۱ میلیون دلار است.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
جزایر مصنوعی در دوبی