بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری فعال در بورس تنها هفت صندوق سرمایه گذاری مشترک بازدهی منفی بدست آوردند و بازدهی مثبت رهارد بیش از 90 درصد از صندوق ها برای سرمایه گذاران بوده است.
کد خبر : ۱۷۴۳۶۲
نویسنده :
جمشیدی

صندوق های سرمایه گذاری مشترک در جریان معاملات یک ماه اخیر عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند و از میان بیش از 80 صندوق سرمایه گذاری فعال در بورس تنها هفت صندوق سرمایه گذاری مشترک بازدهی منفی بدست آوردند و بازدهی مثبت رهارد بیش از 90 درصد از صندوق ها برای سرمایه گذاران بوده است.

به گزارش بورس نیوز بر اساس اطلاعات موجود، بیشترین بازدهی مثبت حدود 25 درصد محاسبه می شود که توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک بانک ملت با عمر حدود پنج سال و دارایی نقد پنج درصدی رقم خورده است. علاوه بر این، صندوق یکم سهام گستران شرق با عمر حدود چهار ساله و دارایی نقد اندک دومین صندوقی است که بیشترین بازدهی مثبت را به ثبت رسانده چراکه این صندوق بازدهی مثبت 17 درصدی را بدست آورده است. رتبه سوم نیز از نظر کسب بیشترین بازدهی مثبت توسط بانک اقتصاد نوین محقق شده و این صندوق با عمر هشت ساله و دارایی نقد بیش از 15 درصدی در ردیف سوم از این منظر قرار می گیرد. علاوه بر این، صندوق هایی همچون پارسیان، توسعه صادرات، افق، افق روشن بانک خاورمیانه بازدهی مثبت بیش از 10 درصدی به ثبت رساندند و همچنین صندوق های یکم سامان، کاریزما، بانک مسکن، نوین پایدار و سرمایه دنیا و ... از جمله صندوق هایی هستند که در این رتبه بندی قرار می گیرند و مابقی صندوق ها به کسب بازدهی مثبت اما اندک بسنده کردند.

این در حالی است که هفت صندوق سرمایه گذاری بازدهی منفی بدست آوردند که بیشترین بازدهی منفی 12 درصد محاسبه می شود و توسط صندوقی با عمر شش سال و دارایی نقد سه درصدی رقم خورده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر