بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر : ۱۷۴۴۵۳


رئیس مرکز آمار ایران گفت: تقریباً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آمار کسانی است که هیچ‌گونه اشتغالی نداشته اند به عبارتی یعنی یک ساعت هم کار نکرده‌‍اند. 

امید علی پارسا در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار تعداد خالص بیکاران در کشور گفت : تقریباً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آمار کسانی است که هیچ‌گونه اشتغالی نداشته اند به عبارتی یعنی یک ساعت هم کار نکرده‌‍اند.

وی آمار تعداد کل شاغلین در پایان سال ۹۵، اظهار داشت: این آمار در پایان سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر برآورد شده است.

 پارسا در ادامه از فعالیت شاغلین در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خبر داد و یادآورشد: این آمار طی این سالها حدود ۶۱۶ هزار نفر است، به عبارتی اگر دوره چهارساله را در نظر بگیریم، متوسط سالانه ۴۹۰ هزار نفر بوده، این درحالی است که در مقایسه با ۸ سال قبل از آن حدود ۷۶ هزار نفر بوده که نشان می دهد افزایش ۶ برابری داشته است.

پارسا فشار بازار کار را بین سنین ۳۰ تا ۳۴ سال عنوان کرد و گفت: این فشار کاری به این معنا است که بازار کار ما یکسری ویژگی هایی دارد اما راجع به عدد و ارقام آن باید آمار قطعی را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه آیا سرشماری نفوس و مسکن در سال‌های آتی ادامه دارد یا خیر یادآورشد: این سرشماری در دولت قبل به تصویب رسید که ۵ سال یکبار صورت گیرد، این درحالی است که مرکز آمار به سمت نظام آمار ثبتی مبنا پیش می‌رود چرا که نظام پیشرفته و منظمی است و امیدواریم با استقرار آن، نیاز به مراجعه به درب منازل وجود نداشته باشد.

وی همچنین در خصوص آمار اتباع خارجی گفت: آمار منظمی از اتباع خارجی نداریم.

اعلام عدد رشد اقتصادی ۹۵ در هفته آخر اردیبهشت

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به جمع‌بندی نهایی برای اعلام رقم نهایی رشد اقتصادی سال ۹۵ گفت: رشد اقتصادی سال ۹۵ را تا هفته آخر اردیبهشت ماه، اعلام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: تا این لحظه هیچ آمار منتشر نشده‌ای از سوی مرکز آمار ایران وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر