بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
با احتمال آشتی تجاری میان آمریکا و چین؛

بازار سهام آسیا اوج گرفت

روز سه‌شنبه درحالی‌که گزارشاتی از مذاکرات پشت پرده ایالات‌متحده، امیدها را برای جلوگیری از جنگ مخرب تجاری، زنده کرد، بازارهای آسیایی رشد کردند و دلار و ین از رونق افتادند.
کد خبر : ۱۷۴۶۲۹
به گزارش بورس نیوز، روز سه‌شنبه درحالی‌که گزارشاتی از مذاکرات پشت پرده ایالات‌متحده، امیدها را برای جلوگیری از جنگ مخرب تجاری، زنده کرد، بازارهای آسیایی رشد کردند و دلار و ین از رونق افتادند.

با سرنخ گرفتن از معاملات دیشب وال‌استریت، نیکی ژاپن بهترین روز خود در سه ماه گذشته را ثبت کرد و ۲.۳ درصد جهش کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ اِم‌اِس‌سی‌آی، تقریبا ۱ درصد جهش کرد و سی‌اس‌آی ۳۰۰ چین هم ۰.۹ درصد به ارزش خود افزود.

سهام فوتسی ۱.۲ درصد جهش کرد و دادوستندهای اولیه حاکی از آن است که بورس‌های اروپایی سود سرشاری به دست خواهند آورد. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۰.۳ درصد تقویت شد.

با گزارشاتی از این که مقامات چینی و آمریکایی مشغول مذاکره برای بهبود روابط تجاری خود و جلوگیری از جنگ تجاری هستند، حال‌وهوای بازار بهبود یافت.

مقامات کاخ سفید از چین خواسته‌اند که تعرفه‌ها بر واردات خودروی آمریکایی را کاهش دهند، اجازه مالکیت اکثریت سهام برای شرکت‌های خدمات مالی را صادر کنند و نیمه‌رساناهای (چیپ حافظه) آمریکایی بیشتری بخرند.

نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ، روز دوشنبه از عزم خود برای حفظ مذاکرات تجاری و تسهیل دسترسی به تجارت‌های آمریکا، یاد کرد.

در معاملات دیشب وال‌استریت شاخص داو ۲.۸۴ درصد جهش کرد، درحالی‌که اس‌اندپی ۲.۷۲ درصد و نزدک ۳.۲۶ درصد، اوج گرفتند.

در بازار ارز با آرامش نسب بازار ین در برابر دلار تا نرخ ۱۰۵.۶۱ ین در برابر هر دلار سقوط کرد و در یک زمان حتی به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ۲۰۱۶ تا کنون رسید.

بنابر گزارش مهر به نقل از رویترز، دلار در برابر اکثر ارزهای مهم جهان سقوط کرد و در یک زمان حتی تا پایین‌ترین سطح ۵ هفته‌ای ۸۸.۹۷۹ واحد پایین آمد و سپس در نرخ ۸۹.۰۶۳ واحد تثبیت شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر