بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳
رحیمی با بیان اینکه اگر قرار باشد از پیش فروش‌های کنونی سکه رقمی تحت عنوان مالیات اخذ شود، بانک مرکزی آنرا از جانب خود پرداخت خواهد کرد،افزود:اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان تحویل سکه برای پیش فروش به اشتباه در سایت بانک ملی درج شده است.
کد خبر : ۱۷۴۶۶۰
نویسنده :
ذلفقاری

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان تحویل سکه برای پیش فروش به اشتباه در سایت بانک ملی درج شده ، اظهار کرد: این جمله به اشتباه در سامانه آورده شده است و قرار بر این بوده است که این مشکل اصلاح شود و قبلا نیز این مسئله به بانک مرکزی اعلام شده بود.

مسعود رحیمی از پیگیری این موضوع و رفع این مشکل از طریق بخش به گفته او اداری بانک مرکزی برای تصحیح آن خبر داد و گفت:«بنابرآنچه که اطلاع دارم و مطابق با آنچه که پیش از این توافق شده قرار نیست از مردم برای پیش فروش سکه مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود.»

این مقام مسئول در مورد تکلیف افرادی که قبل از تصحیح این مشکل در سامانه ثبت نام کرده اند، نیز گفت:عبارت اخذ مالیات بر ارزش افزوده در وبسایت بانک ملی ایران یک اشتباه است و در روز نخست پیش فروش سکه نیز عنوان شد که قرار بر این نیست رقمی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مردم اخذ شود.

وی ادامه داد: موضوع پرداخت یا عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قرار است در مجلس شورای اسلامی رسیدگی شود و ما پیگیر این هستیم که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یا به طور کامل منتفی شود و یا اینکه مقدار آن کاهش یابد و از ۹درصد به ۳ درصد تقلیل یابد.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم تصویب لایحه فوق و در شرایطی که قرار شود مالیات از خریداران سکه در مرحله پیش فروش اخذ شود،بطور حتم بانک مرکزی این مبلغ را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از جانب خود پرداخت خواهد کرد و ارتباطی به خریداران نخواهد داشت.

به گزارش بورس نیوز با آغاز سال جدید ، برخی گمانه زنی‌ها نسبت به اخذ مالیات بر ارزش افزوده در زمان تحویل سکه پیش فروش و در عین حال عدم اصلاح این موضوع در وبسایت بانک ملی ایران به عنوان عامل پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی به شائبه‌های بسیار برای معامله گران بازار نقدی سکه و همچنین بازار آتی سکه بورس کالا منجر شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
چرا اشتباه ؟ بهترین محل برای اخذ مالیات از عزیرانی که درغگویان حرفه ای در پنهان کردن دارایی خود هستن .همین جاست.هرکسی در این بحران میتونه سکه بخره...باید بتونه مالیاتشم بده....چطور از کارگر سر فیش حقوقی اش مالیات گرفته میشه ؟!
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
پر کردن اظهارنامه کار درستی نیست چون به نوعی به این کار غیرقانونی و دزدی آشکار مشروعیت میبخشه.متاسفم که با شمشیر بی عدالتی و شمشیر جریمه میخوان پول ناحق بگیرن.ببینم اگر تبصره های این چند بخشنامه اداره مالیات نبود اصلا لابی های قدرت اجازه میدادن چنین چیزی بیرون بیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
.ما طرف حسابمون بانک مرکزی هم هست.ما سکه رو از اونا خریدیم...پیشنهادم اینه که علاوه بر شکایت از اداره مالیات از بانک مرکزی نیز شکایت شود. اداره مالیات هم اگر پولی میخواد بزنه به زخمش بهتره از بانک مرکزی بگیره...البته امیدوارم انقدر بهش فشار نیاره که مجبور به چاپ پول بشه!!!!!!
.اداره مالیات فقط یه سوال و جواب بده
دقیقا چی عایدمون شده که میخواد بر اساس اون ازمون مالیات بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
جلوی ضررو هر جا بگیرید منفعته...بیایید جلوی بی عدالتی و بی قانونی را بگیرید و بیشتر از این اعتماد مردم را از خودتون سلب نکنید. انتخابات در راه است.منظورم هم با برادران مجلسی و هم دوستان دولتی و نهادهای ریاست جمهوری هست....آیا چند ماهه دیگه به اعتماد و رای مردم نیاز ندارید؟؟؟!!!!
.یک آدم عادی هم که این بخشنامه هارو ببینه و مخصوصا آخریش رو میفهمه چه خبره؟عدل و عدالتش یه طرف و تبصره هاش یه طرف....واقعا جامعه اسلامی و با عدالتی داریم.چه دولت قانونمند و با تدبیری داریم.به قول سریال هیولا خدا رو شکر....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
دیدید سر سپرده ارزی چی شد؟!ندیدید؟
حالا سر سکه میخواهید چه دبه ای کنید؟!
خب اگر سر دبه در سپرده ارزی در کل به سودتان شد که خداروشکرو اگر نشد یا به ضررتان شد حداقل درس بگیرید از اون.
پس اینکار را تکرار نکنید چون درغیر اینصورت این اعتماد زخم خورده به طور کامل از بین میرود...چرا مردم دلاراشونه وارد چرخه اقتصاد نمیکنن به خاطر همینه داداشای من....چقدر به ضرر کشور شد؟؟؟ کمی چرتکه بندازید آخه...!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
گرونی اقلام و مایحتاج ضروری و خوراکی کم نبود؟گرانی دوا و دکتر کم نبود؟ اینم اضافه میخواهید بکنید؟
رئیس جمهور محترم فرمودند آمریکا هر کاری می خواست بکنه رو انجام داد حالا نوبت شماست که هر کاری خواستین با این مردم بکنید.آفرین به شما خوب الگو برداری کردید.
.من ۱۸سال کارمند بودم و خونمو فروختم والان بیکارم و کل سرمایه ۱۸ سالمو سکه خریدم.اونایی که فکر کردن که کسی که سکه خریده وضع آنچنانی داره و قضاوت میکنند واقعا براشو متاسفم...اداره مالیات بیاد ببینه همه چیزشو طرق حتی خونشو داده تا سکه بخره تا بدبختر نشه...چون تجربشو در سال ۹۲ به یاد داشته....حالا بشینید دم از عدالت مالیاتی بزنید