بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
قیمت نفت برنت پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز سه شنبه امروز با ۱۸ سنت، معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.
کد خبر : ۱۷۴۶۸۸
به گزارش بورس نیوز، احتمال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش مواجه شود، اما اظهارات مقامات روسی در مورد چشم انداز افزایش همکاری ها با اوپک برای هماهنگی در زمینه کاهش تولید، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 15 سنت، معادل 0.24 درصد کاهش به 63 دلار و 36 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز پس از افزایش 0.7 درصدی در روز سه شنبه امروز با 18 سنت، معادل 0.26 درصد کاهش به 67 دلار و 94 سنت رسید.

نتایج یک نظرسنجی رویترز نشان می دهد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته، در حالی میزان ذخایر فرآورده های نفتی این کشور احتمالا در هفته گذشته کاهش داشته است.

میشائیل مک کارتی تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «با توجه به اینکه تغییر قیمت ها تنها چند سنت است، من فکر می کنم بازار نفت منتظر تحولات بعدی است و طبیعتا انتشار آمار ذخایر آمریکا که امشب موعد آن است دلیل بسیار خوبی است که تجار منتظر اخبار بعدی باشند.»

این در حالی است که بر اساس اعلام انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای کاهش یافته است.

در همین حال، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، پس از انقضای توافق فعلی کاهش تولید در پایان امسال ممکن است یک سازمان مشترک بین اوپک و کشورهای غیر عضو این سازمان تشکیل شود.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت به لطف اجرای موثر توافق کاهش تولید از حدود 27 دلار در ژانویه 2016 به حدود 70 دلار افزایش یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر