بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
هامونی گفت:در سال ۹۷ سهم قابل توجهی از تأمین مالی در این بازار به شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا اختصاص پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۴۷۲۹
نویسنده :
ذلفقاری

مدیر عامل فرابورس در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز با اعتقاد به اینکه نوسان نرخ ارز و تورم می‌تواند برای بازار سرمایه اثرات و نتایج مثبتی در برداشته باشد ، عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد می‌توان افزایش تورم را انتظار داشت. از نظر توسعه‌ای نیز وضعیت بازار سرمایه در سال جاری روند رو به رشدی خواهد داشت و امسال شرکت‌های زیادی به خصوص با محوریت بازار sme و بخش خصوصی وارد بازارهای هدف خود در بورس‌ها خواهند شد.

امیر هامونی افزود: بازار بدهی نیز اعم از اوراق بدهی، صکوک منفعت دولت، صکوک اجاره سهام، صکوک مرابحه و صکوک اجاره دارایی و همینطور اسناد خزانه تقریباً با حجم و میزانی در حدود 50 هزار میلیارد تومانی سال قبل ، در سال ۹۷ نیز به همین میزان حجم بازار بدهی خواهد بود.

به گفته وی اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا به تدریج در حال راه پیدا کردن به بازار سرمایه هستند و در سال ۹۷ سهم قابل توجهی از تأمین مالی در این بازار به شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل فرابورس در پاسخ به این پرسش بورس نیوز که گردش ضعیف نقدینگی در بازار است و حجم و ارزش پایین معاملات سهام آیا تاثیرات مثبت احتمالی افزایش نرخ دلار و نوسانات تورم در بازار سرمایه را خنثی نخواهد کرد، گفت: حجم و ارزش اندک معاملات در روزهای آغازین پس از تعطیلات نوروزی امری طبیعی است.

وی ادامه داد: اگر به ارزش معاملات در سال‌های گذشته نیزتوجه کنیم، خواهیم دید که پایین بودن حجم و ارزش معاملات را در روزهایی نخستین پس از تعطیلات سال نو شاهد بوده‌ایم و بسیاری از سرمایه گذاران، شرکت‌های سرمایه گذاری و هلدینگ ها و اشخاص حقیقی فعال در بازار سرمایه فعالیت رسمی خود را از روز شنبه آغازخواهند کرد.

به گفته هامونی از امروز شنبه، حجم و ارزش معاملات به شدت نسبت به ۱۰ روز آغازین فعالیت بازار سرمایه افزایش خواهد یافت.

هامونی در ادامه از پذیرش ۱۲ شرکت جدید در بازار اول و دوم فرابورس طی سال جاری خبر داد و افزود: در بازار هدف یا SME نیز حداقل ۳۰ شرکت جدید شروع به فعالیت کرده و عرضه اولیه می‌شوند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
طوری لم دادی به صندلی کسی ندونه فکر میکنه واقعا کسی هستی و چیزی بارته

یادته کی وارد سازمان بورس شدی؟ بدون هیچ سابقه کاری

یه پراید داشتی. بعد پایان نامه حسینی رو تایپ کردی و گفتی بهت سمت بدن و بشی حلقه بگوش. ولی خوب بله قربان گفتی و میگی برای حفظ صندلی

اگه ایران نبود باقالی هم نمیتونستی بفروشی
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
کل بازار الان عرضه اولیه هست عزیزززززززم