بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي گفت: نخستين مزايده سال 397، با حدود 6 هزار و 500 ميليارد تومان سهام قابل واگذاري شرکت ها و بنگاههاي دولتي، 28 فروردين ماه انجام مي شود.
کد خبر : ۱۷۴۷۷۹
به گزارش بورس نیوز، «سيد جعفر سبحاني» افزود: اين بزرگ ترين مزايده است که در بخش دامپروري، صنايع و فرش انجام مي شود.
وي اظهارداشت: در اين مزايده بزرگ حدود 12 بنگاه و شرکت دولتي واگذار مي شود و متقاضيان تا آخرين ساعت اداري روز 27 فروردين ماه فرصت دارند قيمت هاي پيشنهادي خود را به سازمان خصوصي سازي اعلام کنند تا مزايده ساعت 14 روز 28 فروردين برگزار شود.
مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي همچنين درباره در خصوص موارد مزايده در اين روز گفت: 100 درصد شرکت ملي کشت و صنعت دامپروري مغان با قيمت پايه 2 هزار و 220 ميليارد تومان که 10 درصد به صورت حصه نقدي و بقيه اقساط هشت ساله، 40 درصد شرکت ملي کشت و صنعت دامپروري پارس به قيمت پايه 220 ميليارد تومان و شرکت ملي کشت و 100 درصد صنعت دامپروري سفيد رود رشت با قيمت پايه يک هزار و 550 ميليارد تومان جزو شرکت هاي دامپروري هستند که واگذار مي شوند.
وي اظهارداشت: همچنين شرکت توسعه نيشکر صنايع جانبي که سهم دولت در آن 20 درصد است به قيمت پايه يک هزار و 170 ميليارد تومان، 100 درصد شرکت مجتمع صنعتي اسفراين به قيمت پايه 720 ميليارد تومان و شرکت لوله گستر اسفراين نيز به قيمت پايه 192 ميليارد تومان واگذار مي شود.
سبحاني اظهارداشت: شرکت سهامي پرورش کرم ابريشم ايران با قيمت 236 ميليارد تومان، سهم 100 درصدي شرکت پالايش نفت خوزستان با قيمت پايه 177 ميليارد تومان و نيروگاه زرند با قيمت پايه 175 ميليارد تومان نيز از ديگر بنگاه هايي هستند که در نخستين ماه سال 1397 واگذار مي شود.
به گفته وي 77 تخته فرش و جايگاه سوخت در چهارمحال و بختياري هر 2 با قيمت پايه يک ميليارد تومان و شرکت عمران و مسکن سازان شرق با قيمت 22 ميليارد تومان و پيست سوارکاري رشت با حدود 2.5 ميليارد تومان بنگاه هاي ديگري هستند که واگذار مي شوند.
مشاور رييس سازمان خصوصي‌سازي در ادامه درباره واگذاري هاي در سال 1396 گفت: واگذاري ها در سال 1395 بهتر از سال 1396 بود که از جمله دلايل آن مي توان به تغيير دولت و در نتيجه جابه جايي اعضاي هيات واگذاري اشاره کرد.
وي با تاکيد بر اينکه سال 1396 در بخش سهام عدالت سال پررونقي بود، گفت: در بخش سهام عدالت شاهد اتفاقات خوبي بوديم که تسويه حساب و سود سهام عدالت 19 گروه از مشمولان سهام عدالت، دريافت شماره شباي 40 ميليون نفر و پرداخت سود مي توان اشاره کرد.
به گزارش ايرنا، واگذاري سهام دولت در شرکت هاي دولتي مشمول سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي از طريق مزايده يا عرضه در بورس انجام مي شود و از ابتداي دولت تدبير و اميد تاکنون واگذاري اموال دولتي در قالب تهاتر با بدهي دولت به اشخاص حقيقي و حقوقي ممنوع شده است.
بر اساس گزارش ایرنا، آخرين مزايده سال 1396 در تاريخ 21 اسفند ماه با عرضه بيش از 90 هزار ميليارد ريال سهام، 21 اسفندماه در حوزه هاي دامپروري، توليد برق و مسکن برگزار شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر منطقه فارس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

بهره برداری از 11 جایگاه سوخت در استان فارس

مدیر منطقه فارس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت:

بهره برداری از 11 جایگاه سوخت در استان فارس

ارسال نظر