بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
رییس سازمان بورس در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش قدرت نقدینگی بازار سهام با ابزارهای مالی نوین

محمدی در حالی بر افزایش جذابیت‌های بازار سهام برای صاحبان نقدینگی سخن گفته که آگاهان بر این باورند،علی رغم افزایش حجم نقدینگی در کشور ، بازار سرمایه نتوانسته در جذب نقدینگی موفق باشد.
کد خبر : ۱۷۴۸۶۴
نویسنده :
ذلفقاری

شاپور محمدی، رییس سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز، درباره اقداماتی که این سازمان برای تقویت نقدینگی در بازار سرمایه در دستور کار دارد، گفت:قدرت جذب نقدینگی در بازار سرمایه با ورود ابزارهای مالی جدید، افزایش می‌یابد.

دبیر شورای عالی بورس با اشاره به این مطلب که نقدینگی بازار سرمایه تابعی از نقدینگی کشور است، افزود: در بازار سرمایه با ورود ابزارهای مالی جدید امکان افزایش قدرت جذب نقدینگی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: نقدینگی در کشور تابع سیاست‌های پولی کشوراست و طبیعتاً میزان نقدینگی توسط مقام ناظر بازار پولی تعیین می‌شود اما اینکه بازار سرمایه برای فعالان آن چگونه جذاب‌تر می‌شود باید گفت بطور حتم با تنوع بخشی از طریق ابزارهای مالی میسر خواهد بود و بازار سرمایه در تلاش است تا ابزارهای بیشتری را ارائه دهد.

به گزارش بورس نیوز ، محمدی در حالی بر افزایش جذابیت‌های بازار سهام برای صاحبان نقدینگی سخن گفته که آگاهان بر این باورند ، علی رغم افزایش حجم نقدینگی در کشور ، بازار سرمایه نتوانسته در جذب نقدینگی موفق باشد . این در حالی است که سیاست‌های دولت در بخش مالی و پولی کشور و تداوم رکود نسبی در بازار سرمایه نیز طی دست کم 5 سال گذشته همواره منجر به فرار سرمایه از بازار سهام و ورود سرمایه گذاران به بازارهای دیگر شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهروز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
آقای رییس شما به جز جشن و جشنواره و بریز و بپاش و خاطره خوانی و نمایشگاه و حرف درمانی دقیقا توی این دو سال مدیریت چه گلی بر سر این بازار مفلوک بدبخت زدی؟؟؟؟؟؟ به خدا یک روز همه باید بریم و قیامتی هست
دکتر دادمرزی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
منظور ایشون از ابزارهای جدید یحتمل همین کاغذ های بی مصرف دولت هست و اوراق حرامی به نام اوراق تبعی
فاطمه سادات
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
سازمان بورس در مقایسه با سایر بازارها مثل بانک و ارز و سکه انصافا قابل اعتماد تره و رد پا ها می مونه برای همین دولت ازش حمایت نمی کنه
جعفري
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
شما اول برو نمادهاي بسته شده بالاي يكسال رو باز كن تا مردم بدبخت به نقدينگي شون برسند ، ابزار نوين مالي براي شما باشه
مرداویج
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
نماد بانک پاسارگاد تنها نماد بانکی تعلیق شده هست که از دو سال قبل تا الان هنوز یک صفحه صورت مالی نداده اما از اونطرف توی هیات مدیره ارکان جولان می ده و سازمان بورس هم نمی تونه بهش بگه بالای چشمت ابروست اما از اونطرف برای گزارش عملکرد خودش به نهادهای بالادستی اقدام به له کردن بخش خصوصی ضعیف می کنه که بگه آقا ما همه چجیز رو کنترل می کنیم
جعفري
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
شما اول برو نمادهاي بسته شده بالاي يكسال رو باز كن تا مردم بدبخت به نقدينگي شون برسند ، ابزار نوين مالي براي شما باشه