بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
با مداد امروز شنبه فرودگاه مزه، مرکز پژوهش‌ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه مورد حملات هوایی و موشکی سه کشور آمریکا،انگلیس و فرانسه قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۷۴۹۰۲
نویسنده :
mastereditor

به گزارش بورس نیوز به نقل از  CNN، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا از آغاز تهاجم این کشور به سوریه همراه با انگلیس و فرانسه خبر داد.

دقایقی پس از آغاز حمله، دونالد ترامپ اعلام کرد: "اندکی پیش من به نیروهای مسلح آمریکا دستور آغاز حملات به اهداف مرتبط با امکانات و توامندی های شیمیایی بشار اسد در سوریه را صادر کردم". به گزارش رسانه‌ها حملات به سوریه 50 دقیقه طول کشید.

در همین حال اینستاگرام منسوب به سردار سلیمانی همزمان با تهدید آمریکا برای حمله به سوریه تصویری منتشر کرد و نوشت: هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا جهاد مصداق جهاد فی سبیل الله است.

به گزارش اسپوتنیک ، صفحه اینستاگرام منسوب به سردار سلیمانی همزمان با تهدید آمریکا برای حمله به سوریه با انتشار تصویری نوشت: « در مکتب توحید آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل بگیرد. هر مقدار از عمر انسان که برای خدا صرف شود. هر کاری که برای خدا انجام گیرد، مالی که در این راه هزینه شود از ارزش واقعی و ماندگاری برخوردار است و در این راستا هرچه انجام کاری برای خدا سخت‌تر و نیت خالص‌تر باشد ارزش و اثر آن بیشتر است. بنابراین هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا جهاد مصداق جهاد فی سبیل الله است

گفتنی است ، منابع روسی اخبار مربوط به خروج کشتی‌های نیروی دریایی روسیه از طرطوس به دلیل ترس از حمله آمریکا به سوریه را تکذیب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه منابع نظامی و دیپلماتیک روسیه اعلام کردند که می‌خواهیم به ویژه برای افرادی که تخصصی ندارند یادآوری کنیم که نیروی دریایی روسیه از بندر طرطوس برای تدارکات و برای انتقال تجهیزات مورد نیاز و تعمیرات استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده: به این منظور کشتی‌های جنگی روسیه به طرطوس عزیمت می‌کنند. اما همیشه پس از آن برای انجام وظایف خود به دریا باز می‌گردند.

پیش از این گزارش شده بود که 7 کشتی نظامی روسیه، 2 قایق و یک زیردریایی دیزل بندر طرطوس را به دلیل تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه ترک کرده‌اند.

به گفته مقام آمریکایی، در حمله آمریکا به سوریه که اهداف چندگانه داشت، از موشک‌های کروز تاماهاک استفاده شده است.

شاهدان گفتند در حملات آمریکا منطقه برزه دمشق هدف قرار گرفت. یک مرکز پژوهش‌های علمی در این منطقه واقع است.

برخی خبرهای رسیده حاکی است علاوه فرودگاه مزه، مرکز پژوهش‌ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه مورد هدف قرار گرفتند.

تلویزیون سوریه اعلام کرد ارتش سوریه با به کار گیری پدافند هوایی، با حملات غربی‌ها مقابله می‌کند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده است حملات هماهنگ شده‌ای را برای متوقف ساختن توان نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شمیایی انجام دهند. وی افزود هیچ جایگزینی برای استفاده از نیروی نظامی علیه رژیم سوریه وجود ندارد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم مدعی شد: هدف از حمله به سوریه، مقابله با توان این کشور برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

به گزارش بورس نیوز تا لحظه انتشار این خبر منابع خبری گفته‌اند که مرکز پژوهش‌های علمی، مراکزی وابسته به گارد ریاست جمهوری و چند مرکز نظامی در سوریه هدف حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز شنبه در حالی از آغاز حملات مشترک کشورش با انگلیس و فرانسه به نقاطی در سوریه خبر داد که دقایقی بعد تلویزیون سوریه از مقابله با موشک‌های مهاجم خبر داد و اعلام کرد که تجاوز آمریکایی به این کشور با همراهی انگلیس و فرانسه آغاز شده است.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که بین 100 تا 120 موشک به اهداف نظامی در سوریه شلیک شده است و طبق گفته شبکه المیادین، این حمله 50 دقیقه طول کشید.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد، ائتلاف غربی «مراکز پژوهش‌های علمی، پایگاه‌های نظامی، مقرهایی وابسته به گارد ریاست جمهوری، لشگر چهارم در دمشق و اطراف آن» را هدف قرار داده است.

تلویزیون سوریه نیز تأیید کرد که مرکز پژوهش‌های علمی در برزه در شمال شرق دمشق هدف قرار گرفته است.

به گفته برخی منابع میدانی، گفته می‌شود برخی حملات اهدافی وابسته به حزب‌الله را نیز هدف قرار داده است.

وزارت دفاع انگلیس نیز ضمن تأیید مشارکت این کشور در این تجاوز نظامی به سوریه، اعلام کرد که چهار هواپیمای تورنادو با موشک‌های استورم شادو به تاسیسات نظامی در 15 مایلی غرب حمص حمله کرده است.

به گزارش فارس، ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز به خبرنگاران اعلام کرد، حملاتی که در سوریه انجام شد، سه تأسیسات مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه هدف گرفته است.

به گفته او هدف نخست مرکز پژوهش‌های علمی در خارج از دمشق و هدف دوم، انبار سلاح شیمیایی در خارج از شهر حمص و هدف سوم نزدیک به هدف دوم یک انبار سلاح شیمیایی و یک مرکز فرماندهی مهم بوده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دقایقی بعد از آغاز جنگ از پایان این موج از حملات خبر داد و اعلام کرد که این حملات سبب «تنش درازمدت» در توانمندی سوریه در تحقیق و تولید این نوع سلاح خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Brandywine
Russian Federation
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
It's much easier to unedtsrand when you put it that way!