بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
در پی حمله مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس که در ساعات اولیه صبح امروز شنبه روی داد و اهدافی در سوریه هدف گرفته شد، وزیر دفاع و خارجه فرانسه درباره حملات خود در سوریه کنفرانس خبری برگزار کردند.
کد خبر : ۱۷۴۹۰۵
به گزارش بورس نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور اظهار کرد: این تحرک فرانسه به همراه آمریکا وانگلیس اقدامی مناسب، مشخص، دقیق و پیامی به نظام اسد و هم‌پیمانانش در این باره بود مبنی  بر اینکه در صورت تداوم حملات شیمیایی در سوریه این کشورها سکوت نخواهند کرد.

لودریان تاکید کرد، عملیات نظامی در سوریه هدفش ساقط کردن نظام اسد نبود بلکه تنها توقف "تجاوزات" او بر ملتش بود.

وزیر خارجه فرانسه در توجیه حمله نظامی در سوریه ضمن "مشروع خواندن این حمله مدعی شد، این حمله مشخص بود و هدفش رهایی از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.

وی افزود، راه حل سیاسی بهترین راه حل در سوریه است و برای دستیابی به آتش‌بس در سوریه تلاش می‌کنیم. در این راستا آماده‌ایم تلاش خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: جنگ هفت ساله سوریه بر جوامع اروپا تاثیر گذاشته و از این رو جنگ با داعش تبدیل به یک اولویت شده است. ما در درجه اول به دنبال برقراری صلح و امنیت برای ملت‌ها هستیم.

وی مدعی شد، سوریه باید دست از استفاده از سلاح‌های شیمیایی بردارد و به گام‌های سیاسی بازگردد. دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه یک ضرورت است. ما این را انکار نمی‌کنیم.

وزیر خارجه فرانسه افزود: فرانسه به دنبال نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه در وهله اول و نیز برقراری آتش‌بس، انتقال کمک‌های انسانی است. استفاده از سلاح‌های شیمیایی از بین برنده صلح بین‌المللی و به چالش کشیدن قطعنامه‌های سازمان ملل و نقص قوانین بین‌المللی است.

وی در توجیه حملات فرانسه در سوریه تاکید کرد: ما در این حملات مرکز تحقیقات و دو مرکز دیگر را هدف گرفتیم که در زمینه تولید سلاح‌های شیمیایی فعالیت می‌کنند. ما به دنبال باز داشتن نظام سوریه از تکرار استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم.

در این راستا فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه نیز اعلام کرد: ما به دنبال جنگ، افزایش تنش نظامی نیستیم.ما روسیه را در جریان جزئیات عملیات قرار دادیم. همان طور که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: جنگ با داعش یک اولویت است اما همواره تکرار کردیم که نظام اسد نباید خط قرمزها را زیر پا بگذارد. من از همتایان آمریکایی و انگلیسی خود تشکر می‌کنم چرا که ما هر شب در طول هفته گذشته درباره انجام این حملات به طوری که دقیق و برنامه‌ریزی شده باشد، رایزنی داشتیم.

وزیر دفاع فرانسه مدعی شد: تحرک نظامی در صورتی که خط قرمزهای ما زیر پا گذاشت شده باشد، حق ماست. عملیات نظامی علیه سوریه بخشی از برنامه شیمیایی سوریه را هدف گرفت. عملیات نظامی ما تاسیساتی را هدف گرفت که از آن برای تولید سلاح برای "کشتار غیرنظامیان سوری"‌ استفاده می‌شود.

وزیر دفاع فرانسه افزود: عملیات نظامی در سوریه پیچیده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،این مقام نظامی فرانسه ادعا کرد: ما تلاش کردیم روس‌ها را قبل از حملات در سوریه آگاه سازیم و هدف ما پاسخ به نظام سوریه درباره استفاده از "سلاح‌های شیمیایی علیه ملتش" بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر