بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
یک مقام مسئول در سازمان بورس، اقتصاد ایران را نیازمند هم افزایی در بخش مالی دانست و گفت: آینده اقتصاد، متکی به رشد دانش‌بنیان‌ها است.
کد خبر : ۱۷۴۹۲۲
به گزارش بورس نیوز، یاسر فلاح، گفت: در حال حاضر، بخش اقتصادی و مالی کشور نیازمند هم‌افزایی و همکاری های فی مابین است که بر این اساس با توجه به برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان بازار پول و سرمایه، مقرر شده تا علاوه بر موضوع فرهنگ‌سازی و افزایش سواد مالی در جامعه، به موضوع ارتباطات بین بخشی نیز توجه ویژه شده و با سپرده گذاران بانکی، بیمه گذاران و سهامداران ارتباطات رو در رو برقرار خواهد شد تا روش‌های نوین مالی را به آنها آموزش دهیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، بخش های صنعت مالی نیز با هم ارتباط خواهند گرفت و تلاش داریم تا با خارجی‌ها هم تبادل ارتباط شود تا یک پیوند و فعالیت مالی در آینده، شکل گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از استارتاپ‌ها، فعالیت جدیدی آغاز خواهد شد که در کنار فعالیتهای استارتاپی برای شرکتهای دانش بنیان، دانش آموزان دارای ایده نیز می توانند در این رویداد شرکت کرده و اگر ایده نوینی دارند، آن را معرفی کنند.

به گفته فلاح، اقتصاد ایران طی سالهای آتی، وابستگی زیادی به شرکت‌ های دانش بینان خواهد داشت و بخش زیادی از اقتصاد ایران را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین دانش آموزانی که ایده های نو مطرح می کنند، وارد مسابقه شده که از ایده‌های نوین کسب و کار حمایت نمایند. پس می خواهیم این پیام را به جامعه بدهیم که از سنین پایین باید بر روی ایده‌های استارتاپی کار شود و دانش آموزان، همه تبدیل به کارمند نشوند.

وی اظهار داشت: امسال در نمایشگاه به موضوع هنر نیز توجه کرده ایم در ادوار گذشته کاریکاتور مورد توجه قرار می گرفت در مجموعه بورس امسال علاوه بر اینکه نمایشگاه کاریکاتور را ادامه خواهیم داد اما رویکرد جدیدی نشان داده ایم و از هنر استندآپ کمدی استفاده تا فضای مفرهی را برای بازدیدکنندگان و مخاطبان ایجاد کنیم و افرادی که بازدید می کنند سرگرمی و در سه روز از نمایشگاه هر روز حدود نیم ساعت اجرای استندآپ کمدی داریم.

فلاح با اشاره به آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در هفته پیش رو، گفت: یکی از بزرگترین نمایشگاههای بورس، بانک بیمه در ادوار برگزاری این نمایشگاه، امسال و در دوره یازدهم برگزار خواهد شد و بر این اساس می‌توان گفت که گام گذاشتن در دهه دوم عمر این نمایشگاه، خوش یمن بوده است؛ به طوری که این نمایشگاه در ۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۱۷ هزار مترمربع فضای غرفه‌ها، از بیست و هفتم فروردین ماه آغاز به کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این نمایشگاه از بخش های مختلف بازار پول، بیمه و بازار سرمایه در قالب ۳۹۲ شرکت حضور دارند؛ ضمن اینکه تعداد بانکها نسبت به سال قبل افزایش یافته و حضور بیمه‌ها افزایش چشمگیری در این نمایشگاه داشته است؛ به نحوی که ۱۵ بانک و ۲۰ شرکت بیمه و بخش زیادی از مجموعه‌های بازار سرمایه از جمله ۵ شرکت تامین سرمایه، ۳۰ کارگزاری و همه ارکان سازمان بورس در این نمایشگاه حضور دارند که در کنار شرکت‌های خدمات مالی و انفورماتیک کار خواهند کرد.

وی از حضور شرکتهای خارجی از دوازده کشور جهان در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکتهایی از سوئیس، سوئد، انگلیس، آلمان، اندونزی، عمان، عراق و روسیه حضور دارند؛ ضمن اینکه دو شرکت خدمات مالی بزرگ دنیا نیز، اقدام به برگزاری چهار کارگاه بزرگ بین المللی خواهند کرد که با ارایه گواهینامه بین المللی همراه خواهد بود. این اتفاق، برای اولین بار است که در بازار سرمایه ایران رخ می‌دهد.

فلاح خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، یک شرکت سوئیسی بسیار مهم در حوزه تامین مالی و خدمات مالی نیز حضور خواهد داشت و فرصت مناسبی است تا از تجارب بخش مالی آنها نیز استفاده کنیم.  

وی اظهار داشت: در راستای آن ارتباطات بین بخشی و استفاده از فضای بی تو بی بین فعالان بازار سرمایه، یک برنامه جدید و خاص تدارک دیده ایم که بر مبنای آن، در یکی از روزهای نمایشگاه، عصرانه کاری ویژه مدیران در سطح مدیران اقتصادی برگزار خواهد شد تا با هم گفتگو کنند و در یک فضای غیرکاری و غیرنمایشگاهی، این امکان را داشته باشند که با هم ارتباط بگیرند و به گفتگو بنشینند و ارتباطا بین بخشی را توسعه دهند.

فلاح گفت: امسال تالار فرهنگ بازار سرمایه را به طور ویژه تدارک دیده ایم که کارهایی که در بازار سرمایه انجام می شود، معرفی شده و دستاوردهای بازار سرمایه و معرفی ورود به بازار سرمایه در این تالار رخ می دهد و جدی برای آن برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم محل گذری برای افراد باشد که وقتی از آن عبور می کنند یک اطلاعات حداقلی از بورس و بازار سرمایه دست یابند.

بنا بر گزارش مهر، وی اظهار داشت: امسال از سال گذشته پروژه ای را ایجاد کردیم، فاینکس تی وی که یک رسانه است که پلی بین فضای مجازی و رسانه های واقعی و بیرونی که امسال در آن کار جدیدی انجام شده است و همه رویدادهای نمایشگاه پخش زنده و مستقیم از تلگرام و اینستاگرام به اطلاع مردم می رسانیم و همه مراسم های نمایشگاه پخش زنده می شود و افراد داخل و بیرون نمایشگاه از کانال ارتباطی آن نیز بهره مند و بخشی از محصول این رسانه را نیز از رسانه ملی پخش خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر