بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات کالا باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد؛ از بانک مرکزی خواست تا با تکمیل و بهره برداری سریعتر از سامانه "نیما" نظارت جدی بر منابع ارزی حاصل از صادرات و واردات اعمال شود.
کد خبر : ۱۷۴۹۹۹
به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگيري صبح امروز (يكشنبه) در ادامه جلسات ستاد اقتصادي براي ساماندهي بازار ارز كشور گفت: تخصيص مابه التفاوت قيمت ارز مورد نياز كالاهاي اساسي و نيز داروهاي مورد نياز در سريع ترين زمان لازم تامين خواهد شد تا كوچكترين خللي در تامين نيازهاي كشور ايجاد نشود.

وي با بيان اينكه مهمترين رمز موفقيت طرح سامان بخشي به نظام ارزي كشور اطلاع رساني صحيح است گفت: مردم مطمئن باشند كه دولت با همراهي آنها و بنگاه هاي اقتصادي به دنبال پايه ريزي نظام ارزي جديد به منظور تامين منافع ملي كشور است.

معاون اول رييس جمهور جذب اسكناس و ارز نقدي موجود در جامعه در نظام بانكي را راهكاري موثر براي صيانت از پول ملي و دارايي هاي مردم دانست و اظهار داشت: مقررات مطلوبي براي جذب اين منابع تنظيم شده است و بانك ها بايد در فضاي رسانه اي و اطلاع رساني دقيق در اين خصوص براي جذب ارز نقدي موجود در جامعه برنامه ريزيهاي لازم را انجام دهند.

وي بر همكاري و هماهنگي بانك مركزي با بانك ها و نهادهاي اقتصادي نظير صرافي ها تاكيد كرد و گفت: كارگروه هايي كه در دستگاه هاي ذي ربط از جمله بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت شكل گرفته بايد ضمن بررسي همه پيشنهادات و انتقادات مرتبط با ارز راهكار هاي لازم را ارايه كنند.

در اين جلسه كه وزاري اقتصاد و دارايي، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، نفت، امور خارجه و كشور و روساي بانك مركزي و سازمان برنامه و بودجه و نيز معاون اقتصادي رييس جمهور حضور داشتند آخرين وضعيت و تحولات بازار ارز كشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رييس كل بانك مركزي در اين جلسه ضمن قدرداني از همه دستگاه ها در كمك به اين بانك به منظور سامان بخشيدن به نظام ارزي كشور گفت: خوشبختانه پايه ريزي نظام جديد ارزي كشور به خوبي در ابعاد مختلف در حال انجام است و بانك مركزي در جلسات با گروه ها و بنگاه هاي اقتصادي و مالي بدنبال اخذ پيشنهادات و نيز اجراي دقيق مصوبات دولت و جلسات ستاد اقتصادي ساماندهي ارز به منظور سامان بخشيدن به بازار ارز كشور و نيز ايجاد شفافيت و نظارت بر منابع ارزي كشور است.

موضوع ارتباط ارز با تقويت صادرات ، مديريت بازار ارز و نحوه تخصيص به وارد كنندگان، مقابله با بازار سياه ارز، تعامل با صرافي ها و واردات در مقابل صادرات از ديگر موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود كه تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ و مقرر شد جزئيات مصوبات جلسه از طريق بانك مركزي اطلاع رساني شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر