بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
قیمت نفت روز دوشنبه که معاملات به دنبال حملات هوایی قدرت‌های غربی به سوریه با احتیاط گشوده شدند و همچنین با افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای تولید جدید، کاهش یافت.
کد خبر : ۱۷۵۰۱۹
به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۱ سنت یا یک درصد نسبت به قیمت نهایی روز جمعه کاهش یافت و به ۷۱.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۹ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۶۶.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت پایه نفت آمریکا هفته گذشته حدود ۸.۶ درصد و نفت برنت حدود ۸.۲ درصد افزایش داشت که عمدتا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به حمله نظامی آمریکا به سوریه بود.

آمریکا، فرانسه و انگلیس روز شنبه ۱۰۵ موشک پرتاب کرده و نقاطی را که مدعی بودند سه تاسیسات تسلیحات شیمیایی در سوریه است، به تلافی حمله شیمیایی به دوما که هفتم آوریل به وقوع پیوست، هدف قرار دادند.

به گفته معامله‌گران، بازارها در آسیا پس از حملاتی که در تعطیلات پایان هفته به وقوع پیوست شروع محتاطانه‌ای داشتند. از سوی دیگر بازارهای نفت با افزایش فعالیت حفاری نفت آمریکا تحت فشار قرار گرفتند.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به ۱۳ آوریل هفت حلقه به شمار دکل‌های حفاری اضافه کرده و مجموع آنها را به ۸۱۵ حلقه رساندند.

با وجود این بهای نفت برنت به دلیل تقاضای مطلوب و همچنین منازعه و تنش در خاورمیانه، همچنان بیش از ۱۶ درصد نسبت به پایین‌ترین رکورد خود در سال ۲۰۱۸ که در فوریه به ثبت رساند، بالاتر ایستاده است.

اگر چه خود سوریه تولید کننده بزرگ نفت به شمار نمی‌رود، اما خاورمیانه مهم‌ترین صادرکننده نفت جهان است و تنش در این منطقه بازارهای نفت را ملتهب می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، سرمایه‌گذاران همچنان نگران پیامدهای منازعه گسترده در خاورمیانه هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر