بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه؛

خدمات استارت‌آپ‌ها شفاف و ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: حمایت مردم از استارت آپ های خدماتی به دلیل خدمات ارزان قیمت و شفاف آنها است.
کد خبر : ۱۷۵۰۳۰
به گزارش بورس نیوز، سورنا ستاری که در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صحبت می کرد، افزود: در صورتی که از استارت آپ ها حمایت مالی نشود این شرکت ها رشد نمی کند و ما باید از این شرکت ها حمایت کنیم.
وی ادامه داد: یکی از این شرکت های استارت آپی یک میلیارد دلار ارزش دارد و این شرکت ها دارند به بانک و بیمه هم وارد می شوند.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت:​ در خرداد 95 که یکی از این استارت آپ ها به تاکسیرانی رفته بود متأسفانه با آنها برخورد خوبی نشده بود و من به مسئولین تاکسیرانی گفتم که اینها چند نفر نیستند که جلوی آنها گرفته شود بلکه تعداد آنها بسیار زیاد است و باید از آنها حمایت شود.
ستاری با اشاره به اینکه مردم از استارت آپ های خدماتی حمایت می کنند افزود: خدمات این استارت آپ ها ارزان قیمت و شفاف است و به همین دلیل مورد حمایت مردم قرار می گیرد به دلیل اینکه شرکت های دیگر خدمات خود را با واسطه و گران قیمت ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه مردم از این استارت آپ ها حمایت می کنند گفت: هر استارت آپی که با آن برخورد شود یعنی برنده شده است و برخی از استارت آپ ها در حال حاضر در هفته 10 درصد رشد را تجربه می کند.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این استارت آپ ها نسل جدیدی از کارآفرینی را درست می کنند افزود: در حال حاضر دیجی کالا روبروی آمازون ایستاده است و این استارت آپ ها سربازان ما هستند و ما نباید با آنها بد برخورد کنیم.
ستاری ادامه داد: بلایی که تلگرام بر سر ما آورد به دلیل این بود که ما با بچه های خودمان خوب برخورد نکردیم و ما هر چقدر داخلی ها را بزنیم خارجی ها ورود پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه گوگل یک کشور مجازی است، گفت: برای ارتباط با کشورهای همسایه واسطه های بسیاری وجود دارد اما ما با گوگل بدون واسطه با جهان در ارتباط هستیم.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه استارت آپ ها پولدار و کارآفرین های آینده هستند، افزود: در صورتی که از آنها حمایت نشود آنها از کشور خارج می شوند و ما باید همگی متحد و در یک جبهه از آنها حمایت کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه هیچ فناوری بدون بازار توسعه پیدا نمی کند، افزود: با حمایت از این استارت آپ ها هزار نفر را برگردانیم و بزرگترین پلتفرم جذب آنها همین استارت آپ ها بودند.
وی گفت: آنها در خارج از کشور میلیون ها تومان پول دریافت می کردند ولی با همین استارت آپ ها وارد کشور شدند و درآمد بیشتری دارند.
ستاری افزود: متأسفانه این واسطه ها هستند که جلوی جوانان ایستاده است و دولت از آنها حمایت می کند مثلاً در حال حاضر بسیاری از کشاورزها با این استارت آپ ها محصولات خود را به فروش می رسانند.
وی با بیان اینکه مردم از این بچه ها حمایت می کند گفت: خدمات این شرکت ها ارزان و شفاف است و ما راهی نداریم جز اینکه در راه حمایت از آنها قدم برداریم و نمی شود مرزها را بست و مردم را محدود کرد.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور افزود: کسی که ایده را می دهد ریسک می کند و باعث می شود کسب و کار توسعه پیدا کند و سرمایه گذرای خطرپذیر باید 30 تا 40 درصد سهم بازار را در اختیار بگیرد.
ستاری با اشاره به اینکه شرکت های کوچک با وام توسعه پیدا نمی کند، گفت: این شرکت ها باید از بازار سرمایه تأمین مالی بشوند و ما باید خودمان را با این ایده های نو تطبیق بدهیم و باید این استارت آپ ها را بخریم.
وی افزود: باید شیوه های قدیمی را کنار بگذاریم و ایده های جدید را بپذیریم و خوشحالم که بانک و بیمه ها به سرعت به این سمت حرکت می کنند.
ستاری با بیان اینکه نیروی انسانی بسیار مستعدی در کشور داریم گفت: هیچ کشوری در دنیا 5 میلیون دانشجو و 4 میلیون مهندس ندارد.
وی افزود: امیدواریم با حمایت شما فعالان بازارهای مالی در جهت پویایی کشور و ماندگاری استعدادهای کشور قدم برداریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ستاری خاطر نشان کرد: اگر آدمی را در خیابان دیدید به جیبش نگاه نکنید بلکه به عقلش نگاه کنید و ما باید به جوان هایمان اعتماد کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر