بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
جلسه دیدار دبیران کمیسیون‌های دفتر هیات دولت با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۵۰۵۳
به گزارش بورس نیوز، اسحاق جهانگيري در اين جلسه با يادآوري اينكه جايگاه دولت در حقيقت اداره كننده كشور است و قوه مجريه نقشي كليدي در اداره امور جاري و راهبردي كشور دارد، خاطر نشان كرد: دولت براي اينكه بتواند در جايگاه اداره كننده كشور نقش خود را به خوبي ايفا كند، تصميمات و سياست گذاري هايش بايد از پختگي و پشتوانه علمي برخوردار باشد.

معاون اول رييس جمهور ضمن قدرداني از عملكرد كميسيون هاي هيات دولت اظهار داشت: نقش كميسيون هاي دولت در فرايند تصميم گيري هيات وزيران نقشي تعيين كننده است و هرچقدر كه عملكرد اين كميسيون ها بهتر باشد مصوبات هيات دولت از استحكام و كيفيت بيشتري برخوردار خواهد بود.

وي افزود: لازم است به طور جدي به اين نكته بيانديشيم كه آيا اداره مطلوب كشور فقط نيازمند مقررات، قوانين و مصوبات است و يا موضوعات ديگر نيز بايد مورد توجه قرار گيرد؟ متاسفانه فهرست بلند بالايي از مشكلات و چالش هاي كشور پيش روي ماست كه وقتي اين مشكلات را مورد بررسي قرار مي دهيم مي بينيم كه اين فهرست تقريبا در ادوار گذشته و در دولت هاي مختلف نيز وجود داشته است و عليرغم تلاش هاي صورت گرفته اين چالش ها همچنان وجود دارند.

دكتر جهانگيري كارآمدي دولت و نظام را در حل مسائل و چالش هاي پيش روي كشور دانست و افزود: از ديدگاه مردم كارآمدي دولت به اين است كه مجموعه مديريتي كشور چقدر توانسته مشكلات آنان را حل و فصل كند و در ذهن مردم و افكار عمومي تعداد جلسات برگزار شده اهميت چنداني ندارد و آنچه از نظر جامعه مهم است اين است كه دولت تا چه حد قادر است به نيازهاي آنان پاسخ بگويد و مشكلاتشان را مرتفع كند.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: متاسفانه خلائي جدي در اين زمينه وجود دارد و تمركز اصلي در ادوار مختلف بر حل مسائل اصلي معطوف نبوده و فقط زماني كه مسائل در حال تبديل شدن به بحران هستند مورد توجه قرار مي گيرند و براي حل آنها چاره انديشي مي شود.

وي از دبيران كميسيون هاي هيات دولت خواست ضمن انجام وظايف جاري خود، هر كميسيون مسائل اصلي كشور در حوزه مسئوليت خود را احصاء كند و گزارشي از سوابق اين مسائل در ادوار گذشته و برنامه هايي كه دولت هاي قبل براي حل اين چالش ها داشته اند ارائه دهند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به پشتوانه كارشناسي تخصصي كه در دبيرخانه هيات دولت وجود دارد، تصريح كرد: كميسيون هاي دولت با تهيه و احصاء‌ مسائل اصلي كشور، دولت را در تمركز بر اصلي ترين چالش هاي كشور ياري كنند تا بتوانيم هر ساله تعدادي از مشكلات و مسائل اصلي كه در فهرست مهمترين چالش هاي كشور وجود دارند را مرتفع كنيم.

در اين جلسه دبير هيات دولت و دبيران كميسيون هاي دفتر هيات دولت نيز هر كدام در سخناني گزارشي از اقدامات صورت گرفته، تعداد جلسات اصلي و فرعي تشكيل شده و تعداد مصوبات در سال 96 ارائه كردند و به بيان پيشنهاداتي در راستاي بهبود عملكرد دولت در اتخاذ تصميم و سياست گذاري ها پرداختند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر