بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
پس از معلق شدن تحریم‌های جدید؛

سهام روسیه و روبل جهش کرد

پس از انتشار گزارشی مبنی بر این‌که رییس‌جمهور دونالد ترامپ، تحریم‌های اقتصادی بیشتری بر علیه روسیه وضع نمی‌کند، سهام روسیه در تبادلات آمریکا جهش کردند و ارزش روبل اوج گرفت.
کد خبر : ۱۷۵۰۸۶
به گزارش بورس نیوز، سهام روسی تحت شاخص ون‌اک وکتور، افت‌های اوایل امروز خود  را جران کردند و ۱.۶ درصد جهش کردند، درحالی‌که شاخص آی‌شیرز ام‌اس‌سی‌آی روسیه حدود ۱ درصد رشد کرد.

روبل در برابر دلار ۱.۵ درصد جهش کرد

روز یکشنبه نیک هیلی گفته بود که تحریم‌های جدیدی برای مجازات حمایت روسیه از بشار اسد و استفاده از سلاح شیمیایی، علیه روسیه وضع خواهد شد.

اما واشنگتن‌پست به نقل از منابعی که نامی از آنها برده نشده است، اعلام کرده است که ترامپ روز یکشنبه با تیم امنیت ملی خود صحبت کرده است و گفته است از این که تحریم‌ها رسما اعلام شده‌اند ناراحت است و گفته است که هنوز در برخی موارد کاملا راضی نیست.

واشنگتن‌پست به نقل از مقامات دولتی اعلام کرده است که ترامپ احتمالا هیچ تحریم جدیدی را بر علیه روسیه تایید نخواهد کرد مگر این که این کشور اقداماتی تحریک‌آمیز انجام دهد و دوباره نیازمند تحریم باشد.

از وقتی که آمریکا تاجران و شرکت‌های روسی را به علت حمایت روسیه از بشار اسد و دخالت در انتخابات آمریکا، تحریم کرده است، سهام روسی تحت فشاری جدی قرار گرفته‌اند و روبل سقوط کرده است. از اعلام تحریم‌ها در ۶ آوریل، تا کنون سهام روسیه حدود ۱۲ درصد سقوط کرده‌اند و روبل ۵ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یکی از واکنش‌های بازار پس از تحریم‌ها، جهش ۲۰ درصدی قیمت آلومینیوم بوده است. روسال، دومین تولیدکننده برتر آلومینیوم جهان که ۶ درصد از آلومینیوم کل دنیا را تولید می‌کند، در تحریم‌های آمریکا علیه روسیه گرفتار شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت:

کاهش تاثیر ریسک‌های سیستماتیک در بورس

عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت:

کاهش تاثیر ریسک‌های سیستماتیک در بورس

ارسال نظر