بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که هیأت دولت طرح تمدید «وضعیت فوق العاده» به مدت سه ماه دیگر را تصویب و به پارلمان این کشور ارائه کرد.
کد خبر : ۱۷۵۰۹۵
به گزارش بورس نیوز، «بکیر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه و سخنگوی دولت این کشور اعلام کرد که هیأت دولت ترکیه روز سه شنبه طرح تمدید وضعیت فوق العاده به مدت سه ماه دیگر را به پارلمان این کشور ارائه کرده است.

بوزداغ در ادامه افزود: «هدف از تمدید وضعیت فوق العاده [مقابله با] تروریستها و گروههای تروریستی در ترکیه است و نه شهروندان آرام و صلح جو».

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین گفت که هیأت دولت طرح تمدید وضعیت فوق العاده را که از سوی شورای امنیت ملی پیشنهاد شده بود، تصویب کرد و افزود که در صورت تصویب این طرح در پارلمان ترکیه، وضعیت فوق العاده برای هفتمین بار از ۱۹ آوریل در این کشور برقرار می شود.

لازم به ذکر است که شورای امنیت ملی ترکیه که روز سه شنبه به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در شهر آنکارا تشکیل جلسه داد، در یک بیانیه رسمی مکتوب تمدید «وضعیت فوق العاده» در این کشور را توصیه کرد.

در این بیانیه آمده است که شورای امنیت ترکیه در نشست خود- که حدود دو ساعت به طول انجامید- «به منظور تداوم اقدامات در جهت حراست از دموکراسی، اصل حاکمیت قانون، و حقوق و آزادیهای شهروندان ترکیه، تصمیم گرفته است که تمدید وضعیت فوق العاده را توصیه نماید».

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، گفتنی است ترکیه برای نخستین بار در بیستم ژوئیه سال ۲۰۱۶ و در پی کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد؛ کودتایی که دولت ترکیه سازمانی وابسته به «فتح الله گولن»- واعظ ترک تبار مقیم آمریکا- را به سازماندهی آن متهم می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر