بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
روح‌الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فعالان بازار فرصت تحلیل می‌خواهند/ حجم معاملات با مشخص شدن تاثیرات افزایش می‌یابد

روح الله حسینی مقدم معاون شرکت بورس تهران در گفت و گو با بورس نیوز عمده ترین دلیل پایین بودن حجم معاملات را فرصت مورد نیاز فعالان این بازار برای تحلیل و بررسی شرایط دانست که پس از طی این مدت و با ورود نقدینگی به صنایع هدف و سرمایه گذاری این مسئله برطرف خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۵۱۱۱
به گزارش بورس نیوز، حسینی مقدم ادامه داد: پایین بودن و کاهش حجم معاملات ناشی از عوامل مختلفی از جمله تغییرات نرخ ارز طی یکی دو هفته اخیر است که بر کلیت بازار تاثیر گذار بوده است.

معاون شرکت بورس تاکید کرد: قاعدتا فعالان بازار سرمایه به این نتیجه برسند که این متغیر به چه سمتی حرکت خواهد کرد و این موضوع مهم که آیا سیاست های بانک مرکزی در تک نرخی کردن ارز به منظور ثبات بازار ارز می تواند به اهدافش دست یابد.

حسینی مقدم افزود: قطعا فعالان و سرمایه گذاران پس از رصد کامل این متغیر، استراتژی های خود را برای سرمایه گذاری اتخاذ می کنند.

وی در مجموع عمده ترین دلیل پایین بودن حجم معاملات را فرصت مورد نیاز فعالان این بازار برای تحلیل و بررسی شرایط دانست که پس از آن با ورود نقدینگی به صنایع هدف و سرمایه گذاری این مسئله برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استقبال بازار سرمایه از دو ویژگی شفافیت و قابل پیش بینی بودن گفت: اگر این خصوصیت برای یک متغیر وجود داشته باشد بازار سرمایه به صورت کلان و عمومی از آن استقبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: افزایشی و کاهشی بودن نرخ ارز باید در سطح صنایع بررسی شود، در وضعیت تک نرخی بودن قیمت ارز صنایع و شرکت هایی در بازار سرمایه حضور دارند که با استقبال سهامداران مواجه خواهند شد و قاعدتا مورد به مورد و از صنعتی به صنعت دیگر تاثیر این مولفه متفاوت است.

وی در مورد معاملات بلوکی و عمده نیز که هفته گذشته در بورس تهران رقم خورد و علرغم آن شاخش در اکثر روزها با کاهش قابل توجه مواجه بود، نیز گفت: معاملات عمده و بلوکی مربوط به مقاطع خاصی در سال مانند روزهایی پایانی سال، انتهای شهریور و آذر ماه است و فعلا نمی توان پیش بینی کرد که وضعیت معاملات عمده و بلوکی چگونه خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر