بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با اجراي طرح رجيستري تاکنون 12 هزار ميليارد ريال درآمد نصيب کشور شده است.
کد خبر : ۱۷۵۱۴۲
به گزارش بورس نیوز، محمدجواد آذري جهرمي شامگاه چهارشنبه در نشست شوراي اداري استان ايلام با بيان اينکه سال گذشته در راستاي دولت الکترونيک و با اتصال گمرک کشور، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت به هم توانستيم 1200 ميليارد تومان درآمد کشور را در اجراي طرح رجيستري اضافه کنيم.

وي افزود: پروژه سيماک از جمله پروژه هاي دولت الکترونيک است که اجراي آن مي تواند تاثير بسزايي در شفاف سازي و‌ مبارزه با رانت و تسهيل امور مردم داشته باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اينکه در پروژه سيماک امور مردم در کوتاه ترين زمان ممکن در پنجره واحدي انجام مي شود، يادآور شد: يکي از مفاسدي که با اجراي طرح سيماک با آن مقابله صورت مي گيرد، بحث زمين خواري است، با دستور کار قرار دادن بحث سيماک مي توان کمک بزرگي از اين بابت به کشور داشت.

آذري جهرمي با تاکيد بر اينکه توسعه زيرساخت ها جهت ايجاد اشتغال و افزايش رفاه مردم است، تاکيد کرد: استان ايلام اگرچه از نظر شاخص هاي حوزه اي تي سي در وضعيت خوبي قرار دارد اما در حوزه اشتغال شاخص هاي خوبي ندارد و از اين بابت به همراه استاندار بايد کالبدشکافي کرد تا با ظرفيت سازي بدنبال ايجاد اشتغال در اين استان باشيم.

وي به ‌همکاري با دانشگاه ايلام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال در همکاري با دانشگاه ايلام نخست اقدام به راه اندازي مرکز آپاي استان در دانشگاه شد و در همکاري بعدي مرکز تسهيل گري و حمايت از کسب و کارهاي نوپاي اين استان در پارک علم و ‌فناوري ايلام ايجاد شد که در مجموع 10 ‌ميليارد ريال هزينه شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه در مجموع اين 2 ‌همکاري 17 پروژه منجر به ايجاد اشتغال داشت، يادآور شد: در استان هاي ديگر با چنين سرمايه گذاري حدود 100 پروژه منجر به ايجاد اشتغال مي شود که بدين ترتيب اين شاخص در استان ايلام ‌وضعيت مظلوبي ندارد.

وي گفت: از 380 روستاي بالاي 20 خانوار استان ايلام تنها هفت روستا ارتباط ندارند که تا پايان سال اين مشکل برطرف خواهند شد، ضمن اينکه 25 درصد روستاهاي استان از يک خدمات ارتباطي، 25 درصد به همه مدل هاي ارتباطي و مابقي نيز 2 سرويس ازتباطي را دارا هستند.

آذري جهرمي منابع دنيا را محدود و ‌شناسايي نشده دانست و گفت: در دنيا اقتصادهاي مبتني بر بهره وري آغاز شده و بايد در حوزه هاي جديدي چون هوشمندسازي برنامه ريزي کنيم که امروزه چند ساختمان در ايلام هوشمندسازي شده و‌ در پايان سال چند ساختمان ديگر نيز بايد به آنها اضافه شود تا بدين ترتيب زمينه ايجاد اشتغال در استان ايلام ايجاد شود.

وي با تاکيد بر اينکه زيرساخت ها صرفا براي خواندن خبر و ‌تفريح ايجاد نشده است، افزود: توسعه زيرساخت ها بايد به ايجاد اشتغال و افزايش رفاه مردم منجرب شود.

آذري جهرمي با اشاره به تصويب آيين نامه دفاتر پيشخوان در هيات دولت، اظهار کرد: بعد از ابلاغ اين آيين نامه توسط سازمان تنظيم‌ مقررات و ارتباطات راديويي واگذاري مجوزها آغاز مي شود.

اپراتورهاي تلفن همراه براي تکميل زيرساخت هاي اربعين در ايلام سرمايه گذاري کنند

استاندار ايلام نيز در اين نشست گفت: سال گذشته بيش از 80 ميليون دقيقه مکالمات بين المللي در استان انجام گرفته است که 50 درصد آن مربوط به کنگره عظيم اربعين است. قاسم سليماني ادامه داد: در بحث اربعين نيز 50 درصد تردد زوار اربعين از استان ايلام و مرز مهران بوده که اين جمعيت بسيار بالايي است و درآمدهاي بسياري براي اپراتورهاي تلفن همراه در استان ايلام ايجاد مي شود که انتظار است از محل درآمدهاي اپراتورهاي تلفن همراه در بحث زيرساخت هاي اربعين در استان ايلام سرمايه گذاري صورت گيرد.

وي با تقدير از خدمات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در استان ايلام بويژه در دولت تدبير و اميد گفت: اجراي بيش از 45 کيلومتر فيبر نوري در مرز جديد چيلات و 35 کيلومتر در چنگوله ، افزايش پهناي باند ورودي به استان ايلام در دولت هاي يازدهم و دوازدهم که بيش از 19 برابر ارتقاء يافته، اجراي پروژه سيگنال رساني به صدا و سيما، اتصال 240 روستا به اينترنت پرسرعت ، پيشرفت 50 درصدي فيبرنوري در استان از جمله خدمات وزارت ارتباطات دولت يازدهم و دوازدهم در استان ايلام بوده است.

استاندار ايلام تاکيد کرد: با توجه به اين که تردد زوار اربعين از مرز مهران در سال به بيش از چهار ميليون نفر مي رسد و اين جمعيت با حضور در استان ايلام از خدمات مختلفي استفاده مي کنند ، انتظار مي رود در اين زمينه وزارت ارتباطات سرمايه گذاري هاي بيشتري را در استان ايلام داشته و تکميل زيرساخت هاي استان را در نظر داشته شود.

سليماني با اشاره به مشکلات و نيازهاي استان در حوزه فناوري اطلاعات ادامه داد: تکميل شبکه فيبرنوري، توسعه نسل سه و چهار اينترنت در مناطق روستايي ، اجراي پروژه هاي اقتصادي نظير سيماک و ارائه خدمات بانکي در روستاها، اجراي طرح هاي اشتغالزايي با توجه به بحث اشتغال فراگير و روستايي ، اجراي پروژه هاي آزمايشي در استان ايلام و تکميل پوشش تلفن همراه و اينترنت در مناطق محروم استان از جمله مشکلات استان ايلام در حوزه اي سي تي و فناوري اطلاعات است.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: در برخي از مناطق روستايي استان نارسايي هايي در حوزه ارتباطي وجود دارد.

به گزارش ایرنا، جلال ميرزايي کندي سرعت اينترنت را از ديگر مشکلات ارتباطي استان بيان کرد و يادآور شد: اقدامات خوب و مطلوبي تاکنون در نقاط مختلف انجام شده اما بعضي نقاط پوشش لازم را ندارند.
ميرزايي گفت: با آمدن فناوري هاي جديد ممکن است برخي فرصت ها شغلي سنتي از بين برود ، تجربه کشورهايي چون انگليس نشان مي دهد که در ازاي 2 ميليون فرصت شغلي که از بين مي رود چهار و نيم ميليون فرصت شغلي ايجاد شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر