بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشد که حوزه تقاضا در کشور بسته است و در خصوص صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند.
کد خبر : ۱۷۵۱۸۲
به گزارش بورس نیوز، سید محمود نوابی افزود: تولیدکنندگان کشور علاوه بر داخل باید برای فروش در بازارهای منطقه و فرامنطقه ای نیز برنامه ریزی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ارائه خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی نقص هایی وجود دارد، ولی حرکت های خوبی انجام شده است و امروز بنگاه های اقتصادی باید خدمات قبل، حین و پس از فروش را به مصرف کننده ها ارائه کنند.

نوابی با بیان این که تا چند سال قبل، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان می ‌گفتند «کالای فروخته شده پس گرفته نمی ‌شود»، گفت: این توهین به مصرف کننده ها بود، امروز دیگر این موضوع را نمی ‌بینیم و خدمات بهبود پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: حمایت از کالای ایرانی با بنر زدن و شعار دادن محقق نمی ‌شود، همه باید با همبستگی ملی از کالای ایرانی حمایت کنیم، اگر بخش های مالیات، بیمه و بانک وارد میدان حمایت نشوند، کار پیش ‌نمی ‌رود و تولیدکنندگان با مشکلات بیشتری مواجه می‌ شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف کننده ایرانی باید به مصرف کالای ایرانی افتخار کند و تولیدکننده نیز باید در خدمت مصرف کنندگان باشد و کیفیت کالای خود را افزایش دهد.

نوابی بیان کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت ها، تنوع محصول، ارتقای کیفیت، رعایت حقوق مردم و افزایش حمایت و گارانتی محصول از نکته هایی است که تولیدکنندگان باید به آنان توجه کنند.

وی در ادامه، از اهتمام مسئولان استان قم در حوزه اشتغال و صنعت تقدیر و اظهار کرد: اگر امروزه تولیدکننده ای حامی حقوق مصرف کننده نباشد، محکوم به فناست و عنوان صحیح این همایش ها؛ تجلیل از بنگاه های اقتصادی برتر در ارائه حقوق مصرف کننده می باشد.

وی افزود: استان قم تاکنون موفق به اجرای این همایش نشده بود و امسال نخستین دوره همایش مذکور در قم برگزار شد، در سطح ملی نیز 17 همایش در این زمینه برگزار کرده ایم.

در پایان این همایش از 2 واحد تولیدی قم که تندیس ملی و نیز 2 واحد خدماتی و 11 واحد تولیدی که در استان در رابطه با موضوع این همایش، امتیاز بالای 70 درصد را کسب کرده اند، تجلیل شد.

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان امروز در سفر به استان قم از چند واحد صنعتی و تولیدی بازدید کرد.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات -و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

بر اساس گزارش ایرنا، بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر