بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
با نگرانی سرمایه‌گذاران در نرخ بهره اوراق قرضه؛

وال‌استریت افت کرد

با نگرانی سرمایه‌گذاران در نرخ بهره اوراق قرضه، هر ۳ شاخص مهم وال‌استریت افت کردند.
کد خبر : ۱۷۵۲۳۵
به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات روز جمعه، با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد جهش سود اوراق قرضه و سقوط سهام تکنولوژی به دنبال ایجاد تردیدهایی در مورد گزارشات آینده درآمد شرکت‌ها و تقاضای آیفون، هر ۳ شاخص مهم وال‌استریت سقوط کردند.

زیرشاخص تکنولوژی، که قبل از هفته کلیدی اعلام درآمدهای شرکت‌های این بخش، ۳ روز متوالی ضرر کرده بود، با سقوط سنگین ۱.۵ درصدی، بیشترین فشار را بر شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ وارد کرد.

ریک مکلر، رییس شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه لیبرتی‌ویو در نیوجرسی، می‌گوید: نگرانی‌هایی در مورد نرخ بهره و تاثیر بالقوه آن بر سهام وجود دارد. از سوی دیگر درآمدهای شرکت‌ها در هفته آینده اعلام خواهد شد. مساله این نیست که درآمدها به اندازه کافی خوب نیستند بلکه برخی از پیش‌بینی‌های شرکت‌ها به اندازه‌ای قوی نیست که بتواند باعث بالا رفتن بازارها شود.

شاخص صنعتی داوجونز ۲۰۲.۰۹ واحد یا ۰.۸۲ درصد سقوط کرد و به ۲۴۴۶۲.۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۲۲.۹۸ واحد یا ۰.۸۵ درصد افت کرد و به ۲۶۷۰.۱۵ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۹۱.۹۳ واحد یا ۱.۲۷ درصد سقوط کرد و در ۷۱۴۶.۱۳ واحد بسته شد.

علی‌رغم افت روز جمعه، شاخص اس‌اندپی به سود هفتگی ۰.۵ درصدی دست یافت که به این ترتیب این شاخص دومین هفته متوالی، سوددهی کرده است.

سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا که روز پنج‌شنبه ۲.۹۱۴ درصد بود با افت قیمت این اوراق، به ۲.۹۵۸۳ درصد جهش کرد.

وقتی نرخ سود اوراق بالا می‌رود، سرمایه‌گذارارن پول خود را از سهام شرکت‌هایی مانند کالاهای مصرفی و املاک بیرون می‌کشند، تا در اوراق سرمایه‌گذاری کنند که سود بالاتری دارد.

بر  اساس گزارش مهر، بخش کالاهای مصرفی با پیشتازی شرکت پپسی ۱.۷ درصد سقوط کرد که بیشترین درصد افت در شاخص‌های اس‌اندپی بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر