بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
لومبرگ در گزارشی به قلم تینا دیویس نوشت: صبح جمعه رئیس جمهور دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «یک بار دیگر اوپک شروع کرد».
کد خبر : ۱۷۵۲۷۰
به گزارش بورس نیوز، در ادامه این گزارش آمده است: وزاری اوپک ‏در طی سال‌های گذشته در عربستان سعودی برای دستیابی به یک قیمت استاندارد بین المللی با یکدیگر ‏دیدار می‌کنند. اما چه چیزی می‌تواند آمریکا برای کاهش قیمت جهانی نفت انجام دهد؟

۱-‏ حفظ توافق هسته‌ای ایران ‏

هراس از این که آمریکا در هنگام بررسی مجدد برجام در ماه بعد تحریم‌ها را بار دیگر تحمیل کند ‏منجر به عدم اطمینان بازار شده است. توافق دولت اوباما با ایران (برجام)، تولید نفت این کشور را ‏در روز به بیش از یک میلیون بشکه افزایش داده است. هفده نفر از تحلیلگران در پاسخ به سوالات و ‏پژوهش بلومبرگ در مورد بازار نفت شانس ۵۰-۵۰ را نسبت به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران قائل ‏هستند که این می‌تواند در روز هشتصد هزار بشکه نفت در شش ماه آینده از صادرات سومین کشور ‏بزرگ تولید کننده نفت اوپک را کاهش دهد.

۲-‏ لغو تحریم‌های ونزوئلا


از زمانی که آمریکا و سایر کشور‌ها تحریم‌های مالی شدیدی برای مجازات نیکولاس مادرو رئیس ‏جمهور ونزوئلا تحمیل کردند این کشور با کاهش سریع تولید نفت روبرو شد. در بین فهرست ‏افرادی که مشمول تحریم قرار گرفته است رئیس سابق مالی شرکت دولتی پترولوز ونزوئلا حضور ‏دارد. در واکنش جزئی نسبت به این تحریم ها، مادرو ارز رمزگذاری شده مبتنی بر ذخایر نفت کشور ‏معرفی کرده است. (ارز رمزگذاری شده یک واحد پول دیجیتال است که از تکنیک‌های رمزنگاری ‏برای تنظیم تولید واحد‌های پول و تایید انتقال وجوع در عملیاتی مستقل از بانک مرکزی استفاده می ‏کنند.) این در حالی است که آمریکا هشدار داده است که تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال ‏خواهد کرد. ‏

۳-‏ لغو قانون جونز


ماده ۲۷ قانون مصوب سال ۱۹۹۰، تنها کشتی‌های باری متعلق به آمریکا که پرچم این کشور را حمل ‏می‌کنند، اجازه دارند بدون پرداخت عوارض گمرکی، در بین بنادر آمریکا تردد کنند. این قانون هزینه ‏حمل و نقل نفت خام آمریکا را از ساحل خلیج افزایش می‌دهد برای نمونه می‌توان به پالایشگاه ‏های ساحل شرقی اشاره کرد که اغلب به جای نفت بین المللی استفاده می‌شود. جان مک کین ‏سناتور جمهوری خواه آریزونا و دیگران خواستار لغو این قانون شدند. ‏

۳/۵- فقط صحبت کردن

به گزارش انتخاب، بلافاصله پس از توئیت ترامپ قیمت نفت ۱.۶ درصد به قیمت ۶۷.۷۰ دلار کاهش یافت. شاید ‏موثرترین کاری که او می‌تواند در کوتاه مدت انجام دهد دقیقا همان چیزی است وی انجام می‌دهد ‏یعنی «صحبت کردن»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر