بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
معاون پژوهشکده پولی‌ و‌ مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

بانک‌ها در بازار سهام می‌مانند/ ارز دونرخی در همین حوالی

معاون پژوهشکده پولی و بانکی گفت: سیاست تک‌نرخی شدن ارز تنها قیمت ارز مبادله‌ای را افزایش داده و بازار غیررسمی برای دلار شکل خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۷۵۳۰۶
به گزارش بورس نیوز، کامران ندری معاون پژوهشکده پولی و بانکی با تکذیب شایعه خروج بانک‌ها از بورس، گفت: نمادهای بانکی مدت زیادی به خاطر تطبیق صورت‌های مالی آن‌ها با استانداردهای IFRS بسته بودند اما موضوع خروج آن‌ها از بورس حقیقت ندارد.

وی حاضر به پاسخگویی به سؤالی در مورد وضعیت بانکی کشور نشد و گفت: در این مورد باید مسئولان نظارت بانک مرکزی اظهارنظر کنند ولی در حال حاضر بانک‌ها مشکلات جدی دارند.
وی در مورد التهابات ارزی با توجه به تک‌نرخی شدن ارز نیز تأکید کرد: پیاده کردن برنامه مدنظر دولت بسیار مشکل بوده چراکه اقتصاد کشور دست‌به‌گریبان با یک بحران جدی است و این‌گونه سیاست‌ها سرانجامی برای کسب موفقیت ندارند.

معاون پژوهشکده پولی و مالی در خصوص چشم‌انداز پولی و بانکی کشور گفت: وضعیت کنونی ارزی کشور سخت شده و حتی دانشجویان و بازرگانان نیز با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند.

ندری در مورد امکان اجرایی شدن برنامه دولت برای دلار تک‌نرخی نیز گفت: در چارچوبی که دولت مشخص کرده، دلار می‌تواند به‌صورت تک‌نرخی عرضه شود و حتی دولت توانایی عملیاتی کردن دلار ۴۲۰۰ تومانی را دارد ولی در خصوص اینکه این چارچوب توانایی رفع نیازهای ارزی جامعه را به‌طور کامل رفع داشته باشد یا پاسخگوی تقاضای موجود بازار ارز باشد، کمی دور از ذهن است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با این حساب، یک بازار غیررسمی نیز طبیعتاً شکل خواهد گرفت که نرخ نه‌تنها دلار، بلکه هر ارز دیگری بسیار بالاتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی خواهد بود؛ دولت نیز تنها در چارچوب سهمیه‌های مشخص‌شده بانک مرکزی می‌تواند ملتزم باشد و دیگر نیازهای خارج آن سهمیه‌ها، باید از جای دیگری تأمین شود.

وی در پاسخ به این پرسش که صحبت‌های شما به معنی دونرخی شدن ارز است و دولت تنها قیمت ارز مبادله‌ای را از ۳۸۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان افزایش داده است، گفت: بله تقریباً همین‌طور است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
سال 57 شعار می دادند ایران شده کرببلا ، ایران شده فلسطین ، .... اما ایران شده رودزیا ، ایران شده ونزوءلا و... پول ملی هر روز بی ارزشتر و .... بانک مرکزی ، دولت در خواب و طرح های کودکانه .