بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
یک فعال اقتصادی از صادرات شمش روی تولیدی ایران به ۱۲ کشور جهان خبر داد.
کد خبر : ۱۷۵۳۶۶
به گزارش بورس نیوز، امیر رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران از صادرات شمش روی به بیش از 12 کشور از جمله ترکیه، امارات، کره، ایتالیا، چین، هند و افغانستان خبر داد و اظهارداشت: طبق توافق سه‌جانبه بین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، بانک تجارت توانستیم 70 هزار تن خاک کم‌عیار از معدن انگوران خریداری کنیم که طی سه روز آینده این خاک وارد کار خانه می‌شود.

وی در خصوص میزان تولید شرکت گفت: این شرکت سال قبل 37 هزار تن شمش روی تولید کرد و برنامه ما صادرات 65 تا 70 درصدی محصول تولیدی‌ است. بیشترین تولید روزانه شمش روی کالسیمین در سال 90 معادل 104.5 تن بود که توانستیم در 30 فروردین امسال این رکورد را شکسته و به 109 تن برسانیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه فروش شرکت در سال قبل 5921 تن معادل 20 درصد بیشتر از سال 95 بود گفت: نرخ فروش شمش روی هم در سال قبل 3 میلیون و 315 هزار تومان بود که حدود 37 درصد نسبت به سال 95 افزایش نشان داد‌. از نظر مبلغ کل فروش شمش روی هم رشد 66 درصدی را در سال قبل تجربه کردیم.
به گفته وی از کل فروش این شرکت در سال قبل 3501 تن مربوط به فروش داخلی و 2420 تن مربوط به فروش صادراتی بود‌.

این فعال بخش معدن اضافه کرد: برای نخستین بار یکی از خطوط در کالسیمین به صورت SO طراحی شده که بر مبنای خاک‌های معدنی اکسیده و سولفوره انگوران این خط را بنا نهادیم. اجرای این پروژه 8 ماه طول می‌کشد و امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد. به این ترتیب یک خط اکسیدی و یک خط اکسیدی و سولفوری خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف ما تولید محصولات جانبی از جمله نیکل و کبالت است که به صورت پایلوت انجام شده و باید یکسری استانداردها را رعایت کنیم.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه پروژه BZS تا پایان اسفند 96 به تولید 50 تن فلز محتوی رسید، گفت: پروژه BZS زنجان با ظرفیت تولید 5 تن در روز تا آخر امسال راه‌اندازی می‌کنیم.

رحیمی در خصوص مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل محیط زیستی اولویت اصلی ما است و در همین راستا هم پروژه‌های متعددی در این خصوص اجرا شده یا در دست اجرا هستند.

بر اساس گزارش تسنیم، وی در پایان گفت: تصمیم گرفتیم در سال 97 معدن آساجیک ترکیه را فعال کنیم که بهره‌برداری از این معدن به زودی آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر