بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
شاخص های اصلی بورس تهران امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ متاثر از افزایش قیمت نفت خام و همچنین توافق اروپا و آمریکا بر سر حفظ برجام پس از چندین روز متوالی کاهش، سبز پوش شد.
کد خبر : ۱۷۵۴۲۶
به گزارش بورس نیوز، شاخص کل با افزایش 276 واحدی درارتفاع 94 هزار و576واحدی قرار گرفت.
شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش ۸۷واحدی رقم ۲۹ هزار و۹۶۷واحدی را نشان داد و شاخص کل هم وزن نیز هم سو با شاخص کل تقویت شد و با رشد۷۴واحدی، در ارتفاع ۱۶ هزار و۸۰۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۵۵واحدی در کانال ۱۲ هزار و۴۸۵ واحدی قرار گرفت.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۳۷۰واحدی در ارتفاع ۱۰۰ هزار و۷۲۵ واحدی ایستاد.

امروز در حالی که شاخص بازار اول با افزایش۲۵۲ واحدی در کانال ۶۷ هزار و۶۰ واحدی قرار گرفت، شاخص بازار دوم نیز با رشد ۲۹۶واحدی رقم ۲۰۳ هزار و ۳۳واحدی را به نمایش گذاشت.

در جریان معاملات امروز، فولاد مباركه اصفهان (فولاد)با 122واحد،پالايش نفت اصفهان (شپنا) با37 واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با 34واحد، پالايش نفت بندرعباس (شبندر) با29 واحد،پالايش نفت تهران (شتران) با 28واحد و پالايش نفت تبريز (شبريز) با 27واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های ملی‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ (فملی) با 31واحد و سرمايه‌گذاری‌غدير(هلدينگ‌ (وغدير) با27واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی رابر شاخص کل داشتند و با کاهش خود مانع از افزایش بیشتر دماسنج بازار شدند.

رفت و آمدهای بازار

امروز نماد معاملاتی شركت های شهد(قشهد1)با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه ب، معادن‌منگنزايران‌(كمنگنز1)با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدی قيمت سهام متوقف شد و نماد معاملاتی شرکت های فرآورده های نسوز پارس(كفپارس)با توجه اعلام تنفس مجمع عمومی عادی ساليانه، صنايع جوشكاب يزد(بكاب)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصويب افزايش سرمايه، شهد(قشهد) بازگشایی شدند.

همچنین امروز نماد معاملاتی شركت مهندسی تكنوتار(تكنو)با توجه به عدم افشای به موقع اطلاعات با اهميت تعليق شد.

 گروه خودوریی ها و فرآورده های نفتی و فلزات اساسی در داد و ستدهای امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که در گروه خودوریی ها تنها نماد خودرو با کاهش ناچیز قیمت پایانی همراه بود و در گروه فرآورده های نفتی نیز بجز نماد معاملاتی «شبهرن» شاهد افزایش قیمت پایانی اکثر نمادها بودیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر