بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
با احتمال لغو تحریم آمریکا؛

افزایش ۱۵درصدی ارزش سهام «روسال» روسیه

ارزش سهام شرکت آلومینیوم سازی «روسال» روسیه امروز در بورس مسکو ۱۵ درصد افزایش یافت، دلیل آن احتمال لغو تحریم آمریکا علیه این شرکت است.
کد خبر : ۱۷۵۴۴۰
به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت آلومینیوم «روسال» روسیه با رشد ۱۴.۸ درصد هر سهم به ۳۱ روبل بازار بورس مسکو معامله شد. دلیل این افزایش ارزش سهم، بیانیه‌ای است که وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره احتمال لغو تحریم این شرکت صادر کرده است. در این بیانیه آمده است در صورتی که صاحبان این شرکت مسیر درستی را انتخاب کنند، امکان لغو تحریم‌ها وجود دارد.

اوفک اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مهلت پایان تحریم شرکت تولید آلومینیوم روسیه «روسال» را تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ تمدید کرد.

در ششم آوریل وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها و برخی افراد روسی اعمال کرد که در میان اینها، شرکت روسال روسیه هم وجود دارد، این شرکت دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم جهان است که سالها جایگاه نخست را نیز در کارنامه خود دارد، در سال‌های گذشته حضور فعال شرکت‌های چینی در این عرصه باعث شد روسال جایگاه نخست را به شرکت‌های چینی واگذار کند.

بر اساس گزارش فارس به نقل از تاس، پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت در ۶ آوریل، قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی به شدت بالا رفت. قیمت این فلز در بازارهای جهانی تا ۳۰ درصد افزایش یافت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر