بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از رسیدگی به پرونده تعاونی ثامن الحجج در 28 خردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۷۵۴۴۱
به گزارش بورس نیوز، محسن افتخاری، با بیان این مطلب اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به این پرونده -  28 خرداد ماه -  سال جاری در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود.

وی گفت که این پرونده حدود 370 شاکی دارد.

محسن افتخاری - اول آبان ماه سال 96 - با اشاره به ارجاع پرونده «ثامن‌الحجج» به دادسرا برای رفع نواقص گفته بود که کیفرخواست این پرونده ایراداتی داشت که برای بار دوم به دادسرا ارجاع شد تا ایرادات مد نظر رفع شود و ایرادات گرفته شده به این پرونده بیشتر شکلی است.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران - دوم آبان ماه سال 96 - با اعلام این که پرونده مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در دادگاه کیفری یک تحت رسیدگی است، تعداد سپرده‌گذاران این صندوق را یک میلیون و 257 هزار نفر اعلام کرد و گفته بود که بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیات تصفیه مؤسسه مذکور که بر اساس قانون‌بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، میزان وجوه پرداخت شده به سپرده‌گذاران 3550 میلیارد تومان و میزان وجوه تعهد شده 1573 میلیارد تومان است.

افتخاری همچنین درباره زمان اجرای حکم متهم پرونده بنیتا نیز اظهار کرد: این موضوع را باید از اجرای احکام بپرسید زیرا ما پرونده را می فرستیم و آنها اجرا می کنند.

بر اساس گزارش ایسنا، با صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، دو جلسه برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به «بنیتا» در روزهای 20 و 22 شهریور ماه 96 در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد. متهم ردیف اول، دارای دو سه عنوان اتهامی بود که یکی از عناوین اتهامی‌ قتل عمد بود. بر اساس حکم صادره، این فرد به قصاص نفس، حبس، شلاق و تبعید محکوم شد که حکم اعدام نیز در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور مورد تایید واقع شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر