بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
شهردار منطقه 21 با اشاره به اینکه هر ساله از اردیبهشت تا آبان ماه، همزمان با افزایش تولیدات کارخانه "بهنوش 2" بوی نامطبوع موجب آزار شهروندان می شود، گفت: برای جلوگیری از تکرار این روند، هماهنگی هایی را با مدیران کارخانه انجام داده ایم و قرار شد در صورت عدم رعایت اصول محیط زیستی، کارخانه طبق بند 20 پلمب شود.
کد خبر : ۱۷۵۴۸۷
به گزارش بورس نیوز، حسن رحمانی، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از منطقه 21 به فضای صنعتی و نظامی اختصاص دارد، اظهار کرد: وجود کارخانه ها در این منطقه از یک سو فرصت است و از سوی دیگر به دلیل مسائل زیست محیطی می تواند تهدید کننده باشد. از این رو، شهرداری منطقه موظف است به طور مرتب فعالیت کارخانه ها را رصد کند و در صورت بروز تخلف با توسل به قانون برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه اراده لازم برای برخورد با کارخانه های متخلف وجود دارد، گفت: به طور مثال در 6 ماه گذشته دو کارخانه تولید بتن را طبق بند 20 پلمب کردیم و مدیر کارخانه به نوعی مجبور شد، برای ادامه فعالیت واحد صنعتی موارد زیست محیطی مورد نظر را رعایت کند.

شهردار منطقه 21 موضوع هدایت فاضلاب کارخانه ها به جوی های آب را یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی معرفی و عنوان کرد: در میان کارخانه های فعال در منطقه، کارخانه عصاره گیری "بهنوش 2" به دلیل انتشار بوی نامطبوع به طور ویژه زیر ذره بین است. به طور معمول با افزایش تولیدات این کارخانه در بازه زمانی اردیبهشت تا آبان ماه، مشکل بوی بد موجب آزار و اذیت شهروندان می شود.

به گزارش شهرنوشت، رحمانی با بیان اینکه محصول اصلی مورد نیاز کارخانه عصاره گیری بهنوش جو است که بعد از استفاده از شیره جو از مخمرهای باقیمانده بوی بدی به مشام می‌رسد، ادامه داد: به همین دلیل، امسال هماهنگی های لازم را با مدیران کارخانه انجام دادیم و امیدواریم مشکل تا حد قابل توجهی رفع شود. البته در صورت تکرار روند گذشته و عدم رعایت اصول زیست محیطی، در ابتدا تذکر می دهیم و در مرحله بعد از آن جا که شهرداری حکم بند 20 مبنی بر پلمب کارخانه را از مراجع مسئول اخذ کرده است، اقدام به به پلمب کارخانه خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
دروغ میگید هیچ غلطی نمیتونید بکنید فقط شعار میدید