بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
در نخستین هفته اردیبهشت امسال در پی دادوستد 853 میلیون ورقه بهادار به ارزش 7 هزار و 415 میلیارد ریال در 149 هزار نوبت معاملاتی، حجم و تعداد دفعات معاملات بازارهای نه‌گانه فرابورس طی یک هفته کاری به ترتیب رشد 11 و 35 درصدی را به همراه داشت و در مقابل، ارزش دادوستدها نسبت به هفته گذشته 18 درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۱۷۵۶۰۴
به گزارش بورس نیوز، همچنین در این مدت در حالی بازار اول فرابورس با 37 و 45 درصد افت در حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شد که در بازار دوم رشد 9 و 68 درصدی در حجم و ارزش دادوستدها رقم خورد. بدین ترتیب معامله گران سهام در بازار اول فرابورس به جابه‌جایی 37 میلیون سهم به ارزش 64 میلیارد ریال اقدام کردند و بازار دوم نیز میزبان دست به دست شدن 367 میلیون سهم به ارزش 986 میلیارد ریال بود.

در بازار پایه فرابورس هم در هفته منتهی به هفتم اردیبهشت‌ماه رشد 22 و 34 درصدی حجم و ارزش معاملاتی به ثبت رسید که تابلو الف با حدود 90 درصد رشد در حجم و ارزش مبادلات، در صدر این بازار قرار گرفت.

در مجموع در بازار پایه طی هفته گذشته معامله‌گران شاهد دادوستد 422 میلیون سهم بودند که این حجم از مبادلات، ارزش 642 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

از سوی دیگر نگاهی به مبادلات اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد که طی 5 روز کاری هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم 27 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 5 هزار و 700 میلیارد ریال در این بازار دست به دست شده است.

در این بازار، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با افت حجم و ارزش مبادلاتی روبه‌رو شدند. این در حالی است که استقبال خریداران و فروشندگان از اوراق تسهیلات مسکن با مبادله 400 هزار ورقه تسه به ارزش 239 میلیارد ریال موجب شد حجم و ارزش معاملات هفتگی اوراق تسه به ترتیب 55 و 50 درصد افزایش یابد.

همچنین شاخص کل فرابورس ایران نسبت به آخرین روز کاری هفته پیش با سه واحد کاهش مواجه شد و در ارتفاع 1060 واحدی مبادلات این هفته را خاتمه بخشید.

این گزارش می افزاید: در هفته‌ای که سپری شد همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام به رقم یک‌هزار و 472 میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه محصولات شیمیایی بیشترین سهم از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت. ارزش معاملات در این گروه 219 میلیارد ریال بود که 15 درصد از ارزش کل معاملات را شامل می‌شد.

بر اساس گزارش تسنیم، گروه‌های فلزات اساسی و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات هم در فرابورس ایران طی هفته گذشته با سهم 14 و 11 درصدی در جایگاه دوم و سوم صنایع فرابورسی با بیشترین سهم از ارزش کل معاملات بازار سهام قرار گرفتند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی صورت گرفت؛

اعلام قیمت پایه محصولات فولادی

ارسال نظر