بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گفت‌وگوها میان تهران و مسکو درباره همکاری‌های دوجانبه، گفت: روسیه نسبت به تلاش‌ها برای بازنگری توافق هسته‌ای با ایران نگران است.
کد خبر : ۱۷۵۶۴۶
به گزارش بورس نیوز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه (امروز) در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

لاوروف گفت که مسکو نسبت به وضعیت کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک نگران است.

وی تصریح کرد: امروز فرصت خوبی است تا به وضعیت توافق هسته‌ای با ایران که بسیار هم مورد نگرانی است، رسیدگی شود؛ بنابراین ما رایزنی‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به گفت‌وگو میان تهران و مسکو درباره همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد و گفت: تماس‌های منظمی میان پارلمان‌های هر دو کشور انجام می‌شود و فعالیت‌های موثری در کمیسیون بین دولتی در زمینه همکاری تجاری و اقتصادی در جریان است. ما امیدواریم که این مساله به افزایش تجارت میان دو کشور کمک کند.

لاوروف در ادامه گفت که روسیه برای گفت‌وگوها درباره مساله دریای خزر و دیگر مشکلات منطقه‌ای به علاوه مسائل جهانی از جمله همکاری با ایران و ترکیه با هدف حل بحران سوریه ارزش قائل است.

ظریف نیز در این دیدار گفت: ما از این‌که روسیه از ایران در سازمان‌های بین‌المللی و مطابق با حقوق بین‌الملل به ویژه تا زمانی که صحبت از توافق هسته‌ای با ایران به میان باشد، حمایت می‌کند بسیار خرسند است و به این همکاری در آینده نیز ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت که تهران قصد دارد به همکاری با مسکو در اجرای برجام ادامه دهد.

بنابراین گزارش، وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه روز دوشنبه در نشستی سه‌جانبه در مسکو به رایزنی‌های خود برای حل بحران سوریه ادامه دادند.

لاوروف پس از پایان این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک با اشاره به حمله سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در 14 آوریل، گفت که این حمله پیش از پایان تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای بررسی اتهام حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق انجام گرفت.

وی افزود: همکاری میان روسیه، ایران و ترکیه به طور موثری به سوریه برای مقابله با داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی کمک کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: تلاش‌های برقراری صلح نباید با هیچ پیش شرطی همچون کناره‌گیری دولت سوریه همراه باشد. چنین پیش شرط‌هایی به میزان زیادی غیرسازنده و هدف آن پیچیده کردن از سرگیری فرآیند مذاکرات است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
عاقبت باج دادن همینه یکبار سواری بدی تا آخر عمر سوارت میشن.