بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
پس از انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از ورود ۵ دختر به استادیوم آزادی برای تماشای بازی پرسپولیس و سپیدرود در روز جمعه گذشته رسانه‌های خارجی همچون News استرالیا و دیلی میل به این مساله پرداختند.
کد خبر : ۱۷۵۷۳۶
به گزارش بورس نیوز، سایت News استرالیا در خبری با انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی دخترانی که ظاهر خود را برای ورود به استادیوم آزادی به صورت مردانه تغییر داده بودند نوشت: تصاویر ۵ نفر ایرانی که در بازی فوتبال در ایران خود را شبیه مردان درست کرده‌اند در همه جا پخش شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که زنان در استادیوم آزادی تهران چهره خود را تغییر داده‌اند و قهرمانی تیم خود پرسپولیس در لیگ فوتبال ایران را تماشا می‌کنند.

در این بازی پرسپولیس ۳ بر صفر مقابل سپیدرود به پیروزی رسید و قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. تصاویر این دختران در فضای مجازی منتشر شد زیرا آن‌ها خلاف قوانین به تماشای این بازی رفته بودند.

دختران با پوشیدن لباس‌های مردانه و داشتن ریش‌های مصنوعی بدون مشکل از جلوی ماموران امنیتی رد شدند و وارد استادیوم شدند. آن‌ها بدین شکل توانستند مدال گرفتن تیم و یازدهمین قهرمانی آن را ببینند.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا که برای دیدن بازی داربی به ایران رفته بود به دلیل حضور در بازی که تنها مردان تماشاگر آن بودند مورد انتقاد قرار گرفت. او دو روز در ایران بود تا شاهد صدمین سالگرد تاسیس فدراسیون فوتبال ایران باشد. اینفانتینو در دیدارش از ایران اعلام کرد که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران به او گفته است که کشورش قصد دارد به زنان اجازه تماشای مسابقه‌های ورزشی را بدهد.

سایت دیلی میل نیز با اشاره به ورود ۵ نفر با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی نوشت: زنان از سال ۱۹۷۹ نمی‌توانند برای تماشای مسابقه‌های فوتبال به استادیوم بروند و مسوولان اعلام کرده‌اند که دلیل این مساله حفاظت از زنان در مقابل محیط نامناسب استادیوم است.

سال گذشته نیز گروه دیگری از زنان ایرانی با تغییر دادن ظاهر خود تلاش کردند به استادیوم آزادی بروند اما موفق نشدند.

یکی از نیروی‌های امنیتی مستقر در ورزشگاه‌ها گفت: دختران در گذشته نیز برای ورود به استادیوم تلاش کرده‌اند. اما به دلیل شلوغی و شرایط نامناسب از ورود آن‌ها جلوگیری شده است. جلوگیری از آن‌ها برای حفاظت از شرافت آن‌هاست زیرا فضای استادیوم برای آن‌ها مناسب نیست. زنانی که می‌خواهند مسابقه را تماشا کنند می‌توانند از تلویزیون این کار را انجام دهند. بازی‌ها پخش می‌شود و همه می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند.

دولت حسن روحانی قصد دارد محدودیت‌ها را کم‌تر کنند و به زنان اجازه داده شده که مسابقه‌های والیبال و بسکتبال را از جایگاه جداگانه‌ای تماشا کنند.

بر اساس گزارش ایسنا، سایت‌هایی از جمله BBC و Indian express نیز با منتشر کردن عکس‌ها، ویدئوها و پست‌های مردم در فضای مجازی و توییتر به موضوع ورود زنان با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی پرداخته‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر