بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جلوگیری از التهاب ارزی از جمله وظایف نظارتی بانک مرکزی بوده اما مدیریت ارزی دولت، اساس فعالیت‌های اقتصادی را با وقفه مواجه کرد.
کد خبر : ۱۷۵۷۸۴
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز درخصوص آشفتگی بازارسرمایه با وجود مشکلات ارزی فعلی گفت: بانک مرکزی برای جلوگیری بیش از حد التهاب بازار، درصدد مدیریت فضای اقتصادی کشورگام برداشت اما نباید چنین مدیریتی فعالیت‌های اقتصادی کشور رااز اساس با وقفه مواجه کند.

وی با اشاره به گزارش بانک جهانی و خروج چندین میلیارد دلار نیز گفت: نظارت‌های بانک مرکزی در حوزه ارزی مورد قبول نیست چراکه وجود چنین اتفاقی حاکی از عدم نظارت جدی از سوی آنها بوده و عدم برنامه ریزی دقیق برای مدیریت ارز، منفی شدن حساب سرمایه ای کشور را دربر داشته و همین موضوع به خروج ارز از کشور منجر شد.

پورابراهیمی درباره اینکه این حجم ارز چگونه از زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی مانند بانک مرکزی رد شده افزود: مهم‌ترین منبع خروج ارز کشور، میزان صادراتی بوده که باید بدین واسطه ارز به کشور باز‌می‌گشته که متاسفانه شاهد چنین قضیه‌ای نبوده‌ایم و از طرف دیگر کالاهایی که ثبت سفارش شده تاکنون وارد کشور نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه عامل اصلی در ایجاد بازار سیاه و گرانی ارز، سیاست های غلط و اشتباه بانک مرکزی است، تاکید کرد: مشاوران اقتصادی دولت خبر خروج 30 میلیارد دلاری ارز در سال96 را به‌سادگی اعلام کردند اما عددی که برای خروج ارز از کشور اعلام شده با توجه به منفی شدن خالص حساب سرمایه بیش از رقمی بوده که از سوی ما اعلام شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر