بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
ابلاغ تکالیف شبکه بانکی در قانون بودجه 1397؛

شرایط بخشش معوقات بانکی تولیدکنندگان اعلام شد

شرایط بخشش معوقات بانکی تولید کنندگان اعلام شد به منظور تشویق تولیدكنندگان و تسویه مطالبات بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را كه تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه کنند، بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مكلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.
کد خبر : ۱۷۶۰۳۰
به گزارش بورس نیوز، برخی از تکالیف شبکه بانکی کشور مقرر در قانون بودجه سال 1397 کل کشور به شرح زیر توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

- جزء (1) ذیل بند (ح) تبصره (12) ـ دستگاه‌های مشمول ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات كشوری مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانكی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده‌گذاری كوتاه‌مدت، بلندمدت) مفتوح در بانك‌های دولتی و غیردولتی نیستند. در اجرای این حكم بانك‌های دولتی و غیردولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی كه فاقد قوانین و مقررات برای دریافت سود هستند، نمی‌باشند. بانك‌ها، شركت‌های بیمه دولتی، سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های مأذون از مقام معظم رهبری و هریك از دستگاه‌های اجرایی كه در قوانین و مقررات و یا اساسنامه مجاز به دریافت سود می‌باشند، از شمول این حكم مستثنی هستند.

- بند (و) تبصره (16) ـ به منظور تشویق تولیدكنندگان و تسویه مطالبات بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را كه تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه  کنند، بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مكلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه  کنند.

-  بند (الف) تبصره (20) ـ در اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملكرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات كشوری از جمله بانك‌ها و شركت‌های دولتی، مكلفند در سال ۱۳۹۷ نسبت ‌به استقرار یا تكمیل سامانه (سیستم) حسابداری قیمت ‌تمام‌شده اقدام کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر