بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
در آستانه اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در توافق هسته‌ای؛

بی‌اعتنایی بازارسرمایه به فرجام برجام/ تقویت شاخص‌ کل با لیدری زغال سنگ و خودرویی‌ها

تنها چند ساعت مانده به اعلام تصمیم ترامپ برای ماندن یا خروج از برجام، اهالی بازار سرمایه شاهد سبزپوشی تمامی نمادهای اصلی تالار شیشه‌ای بودند.
کد خبر : ۱۷۶۰۴۰
به گزارش بور‌س‌ نیوز، بازار‌سرمایه که از آغاز سال جاری در وضعیت بلاتکلیفی در مورد فرجام برجام و تاثیر آن بر سودآوری و اقتصادکلان به سر می‌برد، امروز بی‌توجهی آشکاری به تصمیم ترامپ نشان داد.

معاملات امروز نشانگر آن بوده که شاخص‌کل بازارسرمایه در چند هفته اخیر به اندازه کافی عقب‌نشینی داشته است.

بر این اساس گزارش، بر این اساس شاخص کل با افزایش ۴۳۹واحدی در میانه کانال۹۳ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت وزنی_ ارزشی نیز با افزایش۱۳۸ واحدی در ارتفاع۲۹ هزارو ۳۹۴واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۳۶واحدی، رقم۱۶ هزار و۶۳۸واحدی را نشان داد.
شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد ۱۰۱واحدی در کانال ۱۲هزار و  ۳۴۱واحدی قرار گرفت و شاخص آزاد شناور نیز با افزایش۶۱۷ واحدی به ارتفاع ۹۹هزار و ۷۸۳ واحدی برگشت.

شاخص بازار اول نیز با افزایش ۳۸۳واحدی در ارتفاع۶۶ هزار و ۶۴۰واحدی قرار گرفت و شاخص بازار دوم نیز با افزایش۵۵۶ واحدی به کانال  ۱۹۸هزار و ۵۵۰واحدی برگشت. 
 
در جریان دادو ستدهای امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت های ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ (فملي)، پالایش نفت بندرعباس(شبندر)، فولاد خراسان (فخاس)، سایپا(خساپا)، پالايش نفت اصفهان (شپنا)، معدني و صنعتي گل گهر (كگل) و پتروشیمی خارک (شخارک) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های شركت ارتباطات سيار ايران (همراه)، مخابرات ایران(اخابر)،صنايع پتروشيمي كرمانشاه (كرماشا) و صنايع پتروشيمي خليج فارس (فارس)بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

امروز گروه ذغال سنگ و خودرو در صدر شاخص های صنعت قرار داشتند و خبرها نیز از تامین ارز 4200 تومانی برای واردات مواد اولیه در شرکت های خودوریی حکایت داشت .

به گزارش بورس‌ نیوز، گروه فلزات اساسی و خودوریی‌ها نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شركت‌های كارخانجات نساجی بروجرد(نبروج)با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده، فرآورده‌های نسوز پارس(كفپارس)با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومی عادی ساليانه ،فرآورده های نسوز آذر(كاذر)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه بدون تقسيم سود نقدی و حق تقدم شركت فرآورده های نسوز آذر(كاذرح) بازگشایی شد.  

بر پایه این گزارش، همچنین نماد معاملاتی شركت های سرمايه گذاری ساختمان ايران(وساخت1)با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف، حمل و نقل بين المللی خليج فارس(حفارس1) با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدی قيمت سهام، پشم‌شيشه ايران(كپشير)، واسپاری ملت(ولملت)، سيمان قاين(سقاين) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورت‌های مالی و فيبر ايران(چفيبر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هيات مديره و حق تقدم شركت های دارويی رازك(درازكح)و فرآورده‌های نسوز آذر(كاذرح)با توجه به پايان مهلت پذيره‌نويسي متوقف شدند.

امروز قیمت پایانی سهام شرکت های قند شيرين‌ خراسان‌ (قشرين)گروه‌صنعتي‌سپاهان‌ (فسپا)، فولاد خراسان (فخاس)سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه‌ (وبيمه)فرآورده‌هاي‌نسوزآذر (كاذر)، لوله‌وماشين‌سازي‌ايران‌ (فلوله)، آلومينيوم‌ايران‌ (فايرا))بیشترین افزایش قیمت را داشت و در مقابل نماد معاملاتی سيمان كردستان (سكرد)، سيمان فارس نو (سفانو)،داروسازي‌ اكسير (دلر)،سبحان دارو (دسبحان)، صنايع پتروشيمي كرمانشاه (كرماشا)، سرمايه‌گذاري‌بهمن‌ (وبهمن)، قندنقش‌جهان‌ (قنقش) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات امروز اوراق مشاركت شهرداري سبزوار(مسبز9711)صكوك مرابحه سايپا 998(صايپا998)سرمايه‌ گذاري‌ صنعت‌ بيمه‌ (وبيمه)آلومينيوم‌ايران‌ (فايرا) و اوراق مشاركت شهرداري شيراز(مشير9711) و  شهرداري مشهد(مشهد905)بیشترین صف خرید و تقاضا را داشتند و در مقابل صکوک صایپا 403 و 908و کنتور سازی ایران بیشترین صف عرضه و فروش را داشتند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر