بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آمریکا قفلی از برجام باز نکرد/ بی‌تفاوتی بورس به خبرهای روانی برجام

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به موضع‌ ناهمسو بانک‌های حامی آمریکا با بانک‌های ایرانی گفت: خروج آمریکا از برجام با تاثیرگذاری منفی بر بورس و بانک‌های همراه نخواهد شد زیرا تعامل اقتصادی دوطرفه‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد.
کد خبر : ۱۷۶۱۱۰
حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص خروج آمریکا از برجام اظهارکرد: موضع‌گیری‌های آمریکا از مدت‌ها قبل نسبت به خروج این کشور از برجام کاملا مشخص بود چراکه بارها در اعلام‌های رسمی و غیررسمی مسئولان این کشور مبنی بر خروج آنها از برجام، سخن به میان آمده بود.

وی ادامه داد: بررسی شرایط بازار کشور حاکی از آن است که با خروج آمریکایی‌ها از توافق برجام، شاهد تاثیرگذاری منفی بر بورس و بانک‌هانخواهیم بود زیرا تعامل اقتصادی دوطرفه‌ای بین دو کشور وجود ندارد.

مدیرعامل بانک صادرات در ارزیابی آینده نظام بانکی بین‌المللی کشور پس از خروج آمریکا و مشکل‌آفرینی آنها بر مسیر اقتصادی ایران تاکید کرد: بسیاری از سیستم‌های بانکی دنیا که در تعامل گسترده با اقتصاد آمریکا بودند، طی مدت زمان اجرای برجام نیز چندان همکاری با بانک‌های ایرانی نداشتند و تمامی تعاملات و مراودات بانکی ایران با بانک‌های مستقلی بود که بر اساس پتانسیل بازار پول و سرمایه ایران اقدام به همکاری با بانک‌های داخلی کردند.

صیدی با اشاره به موضع اتحادیه اروپا تصریح کرد: موضع‌ صریح و روشن موگیرینی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر خروج آمریکا از برجام نیز گویای آن بود که عملکرد  طرف آمریکایی تاثیری بر رفتار اروپایی‌ها نسبت به برجام نخواهد گذاشت و از سوی دیگر بنابه‌قول روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان، عضو اخلال‌گر 5+1 دیگر کنار رفته و ایران با دیگر اعضای این گروه در مسیر برجام حرکت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محدودیت بر سیستم دلار کماکان ادامه‌دار خواهد بود اما تمرکز بر یورو و سایر ارز نسبت به گذشته برای انجام تعاملات اقتصادی بیشتر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
Germany
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
بله . بورس بی تفاوت است. کلا بورس فلج شده است. قیمت تمام کالاها از ماشین گرفته تا سکه ومسکن و ... بصورت روزانه افزایش می یابد ولی سهام شرکتهای بورس بازیچه دست تصمیمات سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج شده است. سهامداران بورسی بخصوص سهامداران حقیقی امروز در حال از دست دادن ثروت خود هستند.
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
ادامه برجام تو ایران برای مقاصد سیاسی بود نه منافع کشور.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
راست میگه بازم شاخص مثل همیشه قد کشید اما تمامی سهامها دصف فروش بودند شبیه معجزه است نه اصلا خود معجزه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
مرگ بر شیطان بزرگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
ولی با وعده و وعیدش کار بعضی ها راه افتاد!