بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
بعد از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام، ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بالاترین رقم در طی ۶ روز گذشته رسید و شاخص های بورس ژاپن کاهشی شد.
کد خبر : ۱۷۶۱۳۸
به گزارش بورس نیوز، بارت واکابایاشی، تحلیلگر بازار ارز گفت: «ارزش دلار به ویژه در برابر ین ژاپن تقویت شده که ناشی از نگرانی ها از تبعات تصمیم ترامپ (در مورد برجام) بوده است.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا نیز امروز با ۲ واحد افزایش به ۲٫۹۸۹ درصد رسید.

نگرانی سرمایه گذاران از تبعات اقدام آمریکا در قبال برجام همچنین موجب شد تا شاخص های بورس ژاپن در معاملات صبح امروز کاهش یابد. شاخص نیکی ژاپن امروز با نیم درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۳۹۹ واحد رسید. اقدام ترامپ ریسک بروز جنگ در خاورمیانه را افزایش داده و موجب ایجاد احساس عدم قطعیت در مورد عرضه جهانی نفت شده است. این اقدام همچنین متحدان اروپایی آمریکا را ناخشنود ساخته است. انتشار خبر خروج آمریکا از برجام موجب شد تا سهام شرکت های معدنی ژاپن نظیر اینپکس و ژاپن دریلینگ به ترتیب ۲٫۳ و ۱٫۶ درصد کاهش یابد.

بنابر گزارش رویترز، نوریهیرو فوجیتو، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در موسسه میتسوبیشی یو اف جی مورگان استنلی گفت: «تاثیر کوتاه مدت این اقدام بر بازار بورس احتمالا محدود خواهد بود، اما نگرانی ها از تبعات میان مدت و بلند مدت اقدام ترامپ می تواند اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری را کاهش دهد… اگر قیمت نفت بالا بماند، هزینه ها افزایش خواهد یافت و این موجب رشد قیمت ها خواهد شد.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر