بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
روز جمعه، در حالی‌ که با کندتر شدن تورم آمریکا، ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاران تقویت شد و نگرانی‌ها از روند سریع‌تر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو کاهش یافت، سهام آسیایی روند سود خود را ادامه داد.
کد خبر : ۱۷۶۱۸۱
به گزارش بورس نیوز، روز جمعه، درحالی‌که با کندتر شدن تورم آمریکا، ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاران تقویت شد و نگرانی‌ها از روند سریع‌تر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو، کاهش یافت، سهام آسیایی روند سود خود را ادامه داد. این درحالی است که گام‌های مثبت کره‌شمالی برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره هم باعث ایجاد حس‌وحال خوب در سرمایه‌گذاران شده است.

اعلام داده‌های تورم در روز پنج‌شنبه که نشان می‌داد در ماه آوریل قیمت‌ها کمتر از حد انتظار رشد کرده‌اند، به دنبال آن صورت گرفت که با انتشار داده‌های اشتغال آمریکا در هفته گذشته، مشخص شد دستمزدها هم رشدی کمتر از حد انتظار داشته‌اند.

تغییرات اخیر بازارها که بخشی از آن مربوط به تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا بود هم تا حدودی تسهیل شده است. این درحالیست که انتظار می‌رود نرخ‌های بهره جهانی پایین، که در سال گذشته باعث شد وضعیت طلایی برای بازارهای سهام در جهان شده بود، امسال هم ادامه پیدا کند.

در واقع شاخص شاخص نوسانات بورس سیبوئه، ویکس، افت کرده است و بسیار به سطح اوایل ژانویه خود که بازارهای سهام در اوج قرار داشتند، نزدیک شده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی ۰.۹ درصد جهش کرد و به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود نزدیک شد. تمام زیرشاخص‌ها در منطقه مثبت قرار گرفتند.

نیکی ژاپن ۱ درصد بالا رفت در حالی‌که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۷ درصد رشد کرد. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ کنگ  جهشی ۱.۴ درصدی داشت، اما در بازارهای اصلی چین، سهام سود اولیه خود را از دست دادند و اندکی افت کردند.

شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان، که در معاملات دیشب، بیشترین سقوط خود از اواخر مارچ تا کنون را تجربه کرده بود، امروز توانست ۰.۱ درصد رشد کند.

به گزارش مهر، نرخ یورو بدون تغییر در ۱.۱۹۱۱ دلار باقی ماند و ین ژاپن هم اندکی تضعیف شد و به ۱۰۹.۴۵ ین در برابر هر دلار رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر