بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نابسامانی‌های بازار خودرو و افزایش تا 10 میلیون تومانی قیمت انواع خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا و سایر شرکت‌های خودروساز ایجاب می‌کند قانون شورای رقابت اصلاح شود تا این شورا بتواند به مسئله قیمت‌گذاری خودروهای بالای 50 میلیون تومان ورود کند.
کد خبر : ۱۷۶۲۰۳
به گزارش بورس نیوز، سیدمهدی مقدسی گفت: سقف اختیار شورای رقابت برای تعیین قیمت، 45 میلیون تومان است یعنی این شورا برای خودروهایی که بیش از  45 میلیون تومان قیمت دارد نمی‌تواند سیاست‌گذاری کند.

به گفته نماینده مردم اراک در مجلس حمایت از خودروسازان از طریق گران کردن قیمتها بدترین نوع حمایت از صنایع خودروسازی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: حمایت از صنایع داخلی باید انجام شود اما نه به شکلی که خودروسازان به جای کاهش قیمت و افزایش کیفیت با گران کردن انواع خودرو زمینه تداوم انحصار در بازار خودرویی کشور را به وجود آورند. بنده به شدت با این شیوه حمایت از خودروسازان مخالفم.

مقدسی برای به صرفه شدن تولید خودرو در کشور راهکارهایی را به شرح زیر پیشنهاد داد: صنایع خودروسازی با اصلاح ساختارهای مالی و اداری باید هزینه‌های سرباری تولید خودرو را کاهش دهند تا با کاهش قیمت هزینه تمام شده تولید هر دستگاه خودرو و افزایش تیراژ تولید هم انگیزه مصرف کنندگان برای خرید خودروهای ایمن و با قیمت مناسب را به وجود آورند و هم قیمت محصولات خود را افزایش ندهند همچنین تقویت بخش تحقیق و توسعه و به اجرا درآمدن قراردادهای خارجی در بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور تاثیر بسزایی دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس هشدار داد: افزایش قیمت خودرو در شرایط تورمی اصلا به صلاح نیست.

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن از ورود کمیسیون متبوعش به آثار نوسانات نرخ ارز بر صنایع کشور به ویژه صنعت خودروسازی کشور خبر داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر