بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
لایحه مقابله با سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا به مجلس سنا می‌رود

گام دیگری برای مقابله با سرمایه‌گذاری‌های چین در آمریکا

لایحه‌ای که هدف آن سخت‌تر شدن سرمایه گذاری خارجی در آمریکا به دلیل نگرانی از به دست آوردن فناوری های حیاتی این کشور توسط چین است، این هفته در کمیته بانکی سنای آمریکا به رای گذاشته خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۶۲۳۳
به گزارش بورس نیوز، این کمیته همچنین پیش نویس پیشنهادی خود برای اعمال تغییراتی در نسخه اولیه این لایحه که توسط سناتور جان کورنین ارائه شده است را ارائه می کند. به نظر می رسد تغییرات پیشنهادی برای کاستن از مخالفت‌های شرکت های تکنولوژی و سرمایه‌گذاری باشد که نگرانند حتی تراکنش‌های بی خطر نیز تحت تاثیر تصمیم اخیر کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا قرار گیرد.  

لایحه مجلس سنا و ضوابط در نظر گرفته شده همراه آن که در کنگره این کشور در دست بررسی است در نظر دارد با افزایش اختیارات کمیته سرمایه‌گذاری، مانع از کسب دانش بالای آمریکا توسط چین شود چرا که چین روی تولید کالاهای با ارزش بالاتر چون روبات‌ها، کامپیوتر و تجهیزات مخابراتی متمرکز شده است. هر دو لایحه قانونی از طرف دولت دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- حمایت می شوند. در اصلاحیه جدید، ماده‌ای که به موجب آن برخی از شرکت‌های فناوری مجبور به اخذ تاییدیه فروش از کمیته سرمایه‌گذاری در زمینه رعایت حقوق مالکیت معنوی بودند، حذف شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، همچنین در پیش نویس جدید سرمایه گذاری خارجی که نیاز به اطلاعات فنی و یا قوانین نظارتی عمومی مربوط به زیرساخت‌های حیاتی را نداشته باشند از نظر این کمیته بلامانع خواهند بود. سناتور جان کورنین از این تغییرات حمایت کرده است. وی در بیانیه‌ای که به مناسبت همراهی خود با تغییرات اعمال شده منتشر کرد اعلام کرد: از آنجایی که چین از سرمایه‌گذاری به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند، بازنگری در جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی با کاربرد دوگانه و مرتبط با امور دفاعی، یک مساله مربوط به امنیت ملی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر